وقتی ترجمه اشتباه کار دست پاکو خمز داد

وقتی ترجمه اشتباه کار دست پاکو خمز داد

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تراکتور معتقد است صحبت های او اشتباه ترجمه شده است.

به گزارش فوتبالی، نکته مورد توجه کنفرانس خبری پیش از بازی پاکو خمز صحبت های او درخصوص داوری بود که گفته بود:" اگر بازی فردا از نظر داوری مشکل نداشته باشد و سوت‌های مشکوک زده نشود؛ برنده می‌شویم." همین باعث به وجود آمدن حواشی زیادی شد و حتی باشگاه استقلال با انتشار بیانیه‌ای خواستار ورود فدراسیون فوتبال به صحبت های خمز شد. اما این پایان کار نبود و تراکتور هم به بیانیه استقلال پاسخ داد تا جنگ روانی پیش از آغاز بازی شروع شود.

هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه تراکتور که میهمان تلفنی برنامه شبهای فوتبالی بود، در خصوص بیانیه دو باشگاه و اظهارات پاکو خمز اظهار کرد:" باشگاهی هستیم که ابدا بیانیه نمی‌دهیم و وارد حاشیه نمی‌شویم. پاکو خمز هم از فصل پیش تا الان مطلقا درمورد داوری حرف نزد و این ظرفیت اروپایی‌اش را می‌رساند."

نصیرزاده در ادامه صحبت هایش با اشاره به اینکه صحبت های خمز اشتباه ترجمه شده است، افزود:" از آنجاییکه در کشور ما هر اتفاقی می‌افتد، می‌خواهند به داوری ربط بدهند و این جو خیلی سنگین شده خمز نیز چند مصاحبه را خوانده و دیده بود اینجا چنین کارهایی می‌کنند‌. امروز هم با خودش صحبت کردم و گفت بخشی از صحبت‌های مرا به خوبی ترجمه نکردند‌‌. گفته است اصلا منظورش این نبود که سوت به ضرر ما است بلکه اگر اتفاق خاصی درمورد داوری نیفتد، پیروز از زمین بیرون می‌آییم. با این وجود مترجم مسائلی را منتقل کرده که سبب ایجاد سوء تعبیر شد. با مترجم و خود خمز صحبت کردم. سرمربی تراکتور هم تاکید کرد منظورش این بود اگر از جانب داوری اتفاق خاصی رخ ندهد، ما پیروز می‌شویم‌. این حرف را به مسائل دیگری موکول کردند‌. خمز راست می‌گوید. زیرا ابدا هیچ وقت درمورد داوری حرف نزده است‌."

مدیرعامل تراکتور در پایان با اشاره به اینکه آن ها هم به خوبی می توانند بیانیه بنویسند، گفت:" ما هم مهارت کلامی و قدرت نگارشی داریم. می‌توانیم هم خوب بنویسیم و هم خوب حرف بزنیم اما برای به حاشیه نرفتن تیم‌مان بیانیه نمی‌نویسیم. نمی‌خواهیم هواداران خود را فریب بدهیم. خواهش می‌کنم فارغ از مسئله مربوط به خمز، بیانیه‌نویسی را متوقف کنند زیرا موضوعات را به حاشیه می‌برد‌. ما می‌توانیم خیلی بهتر بنویسیم اما هیچ وقت این کار را نمی‌کنیم. الان هم مجبور شدیم بیانیه بنویسیم و فقط می‌خواستیم بگوییم مقداری آرامش خود را حفظ کنید‌. اجازه بدهید نتایج در زمین رقم بخورد‌. خواستیم از تنش جلوگیری کنیم. ادبیان بیانیه تراکتور به این شکل است‌."

صحبت های پاکو خمز باعث شد تا این مربی اسپانیایی مورد هجمه قرار بگیرد و با توجه به اینکه در گذشته هر مربی یا بازیکنی که در خصوص داوری صحبت کرده، محروم شده است، باید دید خمز هم محروم می شود یا به واسطه ترجمه اشتباه از این ماجرا تبرئه می شود.

۲۶۳۶