گزارش ویژه/ ده نکته از استقلال تاجیکستان – پرسپولیس؛ دوشنبه، دو امتیاز را با خودش برد!

گزارش ویژه/ ده نکته از استقلال تاجیکستان – پرسپولیس؛ دوشنبه، دو امتیاز را با خودش برد!

پایگاه خبری فوتبالی- یک: کلا هم اسم تیم مقابل، هم شهری که متعلق به آن است هم بازی در روز سه‌شنبه و هم نام یکی از بازیکنانش تیترخورش ملس است و خوراک آقا جوادخیابانی. ویدیوهایش را که دیده اید و حسابی وایرال شده است. آقا جواد، دمت گرم که هستی و به همه خوراک می دهی!

دو: پرسپولیس در افت؟ قطعا! سه بازی و سه نمایش ضعیف و سه تساوی پیاپی یعنی رفتن در افت! البته هیچ تیمی نمی‌تواند همیشه در اوج باشد ولی اینکه پرسپولیس در موقعیت سازی ضعف دارد مقصرش مطمئنا کادر فنی این تیم است که اصلا تمرکز لازم را ندارد و البته وارد حواشی هم شده است.

سه: بازگشت مهدی ترابی خبر خوبی برای پرسپولیس است، اما همین ترابی فرسنگها با ترابی اواخر فصل پیش فاصله دارد، گل زیبای او کیفیت فنی ترابی را یک بار دیگر نشان داد ، ستاره‌ای که علیرغم درخشش در پرسپولیس ، هیچ وقت ستاره بازیهای ملی نبوده اما او امید را به اردوی پرسپولیس برده است.

چهار: استقلال تاجیکستان انصافا تیم باکیفیتی است، حداقل از نصف تیمهای لیگ ما بهتر است. پرسپولیس حتی در تهران که این تیم را برد مقابل آنها کار راحتی نداشت. قدرت دوندگی و پرسینگ آنها فوق العاده بود و استقلالی ها می توانستند، برنده بازی هم باشند.

پنج: ویروس سرماخوردگی بلای جان پرسپولیسیها شده و نای آنها را گرفته، غیر از مصدومیتهای پیاپی ، فعلا سرماخوردگی دست از سر شاگردان گل‌محمدی برنمی‌دارد. باید دید تا روز بازی با سپاهان در اصفهان، مشکل سرما خورده ها حل می شود یا نه.

شش: نبیل باهویی بزرگترین ابهام ترکیب پرسپولیس است، معلوم نیست هدف از خرید او چه بوده، انگار هر سال پرسپولیس باید یکی دوتا خارجی بی‌کیفیت داشته باشد. شهاب زاهدی که تازه به اوج رسیده بود. علت نیمکت نشینی‌اش دقیقا چیست؟ یحیی زمانی که او به پرسپولیس پیوست، در مصاحبه ای گفته بود که از پیوستنش رضایت ندارد اما در نهایت او هم مجبور شد با باهویی کنار بیاید.

هفت: علیرضابیرانوند با اختلاف بهترین دروازه بان فوتبال ایران است، تفاوت بود و نبود او حداقل یک جام است. بیرانوند در دوشنبه بهترین سرخپوش درون زمین بود و حداقل دو گل را خرید تا پرسپولیس بازنده نشود.

هشت: تیمهای ایرانی حاضر در آسیا تجربه جدیدی را پشت سر می‌گذارند، تقویم جدید فوتبال آسیا بازیهای این تیمها را فشرده کرده و شاید یکی از دلایل افت و خیز پرسپولیس و سپاهان همین فشردگی بازیهاست که چاره‌ای هم برای آن نیست. همه جای دنیا همین است.

نه: وحیدامیری دقیقه ۶۰ به زمین آمد و دقیقه ۸۰ به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ تعویض شد، بازی دادن به او در چمن مصنوعی ریسک بزرگی بود که به ضرر پرسپولیس تمام شد و حالا وحید امیری رفت تا حوالی جام ملتهای آسیا. بدبیانه اش این است که او جام ملتها را از دست داده و خوشبیانه اش هم اینکه دربی را در زمین نیست.

ده: پرسپولیس با این تساوی هفت امتیازی شد و کارش برای صعود سخت شد. بازی بعدی این تیم یکشنبه بعد در اصفهان مقابل سپاهانی است که با نه گلی که به آلمالیق ازبکستان زد، روی ابرهاست. نتیجه نگرفتن در اصفهان با توجه به وضعیت فعلی پرسپولیس و مصدومیتهای پیاپی کار این تیم را برای ادامه فصل سخت‌تر خواهد کرد. هنر مربیان بزرگ اینجا مشخص خواهد شد که اجازه ندهند تیمشان به نبردن عادت کند. یحیی البته برخاستن را خوب بلد است اما این بار لشکر مصدومان کارش را پیچیده کرده است!

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی

9098