گزارش ویژه/ سپاهان، آلمالیق و ازبک‌ها؛ زندگی، شیرین می‌شود؟

گزارش ویژه/ سپاهان، آلمالیق و ازبک‌ها؛ زندگی، شیرین می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی- سپاهان درحالی امشب وارد دور برگشت لیگ قهرمانان می‌شود که حتی با وجود نتیجه انضباطی بازی با الاتحاد، فرصت کافی برای گرفتن امتیاز و مطرح کردن خودش به عنوان یکی از بهترین تیمهای دوم را دارد.

به گزارش فوتبالی، آنها در این راه، باید بسان دور رفت، آلمالیق را شکست بدهند و منتظر رسیدن خبر خوب از بازی نیروی هوایی و الاتحاد باشند تا در پایان هفته چهارم با 7 امتیاز و 3 امتیاز برتری نسبت به رقیب عراقی روی پله دوم قرار بگیرند.

این برد جز جدول گروه، از نظر روحی هم به کمک سپاهان خواهد آمد تا از شوک رای بازی با تیم عربستانی و شکست خانگی برابر ملوان خارج شده و با همه نیرو وارد زمین بازی با پرسپولیس شود. اولمالیق، آخرین تیمی است که سپاهان توانسته شکستش بدهد و درست بعد از این برد، روزهای تلخ از راه رسید: تساوی با نساجی، شکست انضباطی همه جانبه بازی با الاتحاد و باخت به ملوان.

سپاهان برابر رقبای ازبکستانی اوضاع خوبی در لیگ قهرمانان گرفته است. آنها امشب برای پانزدهمین مرتبه برابر نمایندگان این کشور قرار می‌گیرند و چنین کارنامه‌‎ای را در بازیهای قبلی ثبت کرده‌اند: 7 برد، 5 باخت و 2 مساوی. سپاهان توانسته هر 3 رویارویی آخرش با تیمهای ازبکستانی را با برد سپری کند و در آستانه یک رکوردشکنی هم هست چراکه هیچ تیم ایرانی نتوانسته در 4 بازی پیاپی، رقبای ازبکستانی‌اش را شکست بدهد.

سپاهان به عنوان میزبان تیمهای ازبکستانی، چنین بیلانی دارد: 4 برد، یک مساوی و 2 باخت. بهترین برد سپاهان در تاریخ رویارویی با این رقبا هم در خانه بوده و در روزیکه نفتچی در اصفهان با 4 گل شکست خورد. البته نباید فراموش کرد که بهترین برد یک تیم ازبک برابر سپاهان هم در ایران رقم خورد: برد 2 صفر لوکوموتیو.

سپاهان برابر تیمهای ازبکستانی: 7 برد، 2 مساوی و 5 باخت با 21 گل زده و 15 گل خورده

سپاهانِ میزبان برابر رقبای ازبک: 4 برد، یک مساوی و 2 باخت با 12 گل زده و 6 گل خورده

بهترین بردِ خانگی: سپاهان 4- نفتچی صفر در بهمن ماه 1382

بدترین شکستِ خانگی: سپاهان صفر- لوکوموتیو 2 در اسفند ماه 1394

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی