استقلال - تراکتور؛ 10 مرد آشنا در اردوگاه دشمن!

استقلال - تراکتور؛ 10 مرد آشنا در اردوگاه دشمن!

پایگاه خبری فوتبالی - در جدال استقلال و تراکتور 10 بازیکن کنونی دو تیم سابقه پوشیدن هر دو پیراهن قرمز و آبی را داشته‌اند. 

به گزارش فوتبالی، بازیکنانی که گاه خاطره‌ساز بوده‌اند و گاه خبرساز. استقلال و تراکتور در یکی از حساس‌ترین مسابقات هفته دهم لیگ برتر مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد. آبی‌های تهران، برای ادامه صدرنشینی خود باید از سد تراکتور بگذرند و تی‌تی‌ها هم برای عدم ورود به حواشی جدید و ادامه حضور در کورس مدعیان چاره‌ای جز امتیازگیری برابر استقلال ندارند. 

علاوه بر حساسیت‌های جدولی، جدال تراکتور با سرخابی‌ها در هر صورت جدالی حیثیتی است و همواره از جذابیت‌های خاص خود برخوردار است. 

با وجود همه این کری‌ها، در تاریخ دو تیم ستارگان زیادی بوده‌اند که لباس سرخابی هر دو تیم را بر تن کرده‌اند. به همین مناسبت مروری داشته‌ایم بر مردان مشترک حال حاضر دو تیم استقلال و تراکتور، ستاره‌هایی که زمانی برای هواداران اردوگاه رقیب خاطره ساخته‌اند.

۱- امیرحسین حسین‌زاده

مهره هجومی محبوب فرهاد مجیدی درحالی تصمیم به بازگشت از بلژیک گرفت که استقلال باز هم خواهان به خدمت‌ گرفتن وی بود ولی تراکتور با پرداخت مبلغ ۸۵۰ هزار یورو! رضایت‌نامه حسین‌زاده به شارلوا، این بازیکن را با قراردادی پنج ساله راهی تبریز کرد. با این حال اوضاع چندان برای حسین‌زاده در تبریز خوب پیش نمی‌رود و او بر خلاف ماجراهای روزهای نقل و انتقالات، بازیکن محبوب پاکو خمز نیست. باید دید وینگر سابقاً استقلالی در صورت بازی مقابل آبی‌ها چه عملکردی از خود در آزادی خواهد داشت.

۲- پیمان بابایی

مهاجم تبریزی دومین فصل حضور خود در استقلال را می‌گذراند. بازیکنی که از پایه‌های تراکتور فوتبال خود را آغاز کرد و پس از بازی در تیم‌های ماشین‌سازی و تراکتور درنهایت تصمیم گرفت به پایتخت کوچ کند. بابایی چند بازی اخیر آبی‌ها مصدوم بوده ولی در آستانه بازی با تیم همشهری خود آماده شده و قطعاً در صورت بازی برابر تی‌تی‌ها انگیزه ویژه‌ای خواهد داشت.

۳- حسین پورحمیدی

سنگربان این فصل تراکتور بازیکنی است که سابقه حضور در استقلال را دارد. البته پورحمیدی آن دوران باتوجه به اینکه نام و نشانی نداشت، برای آبی‌ها بازی نکرد و درنهایت در زمان حضور در این تیم با تی‌تی‌ها قرارداد بست و به صورت قرضی راهی آلومینیوم اراک شد. پورحمیدی باید برای اولین بار با پیراهن قرمز تراکتور برابر استقلال در آزادی بازی کند و این درحالی است که اخباری دروازه‌بان سابق پرشورها از آخرین تقابل با آبی‌پوشان خاطره بسیار بدی دارد!

۴- سعید مهری

استقلال علاوه بر بابایی یک بازیکن تبریزی دیگر هم دارد که سعید مهری است. هافبکی که امسال قرارداد ۱۶۰ میلیون تومانی او به خاطر رعایت سقف قرارداد، نقل محافل شده و جزو بازیکنان پرخبر بوده است. مهری هم همچون بابایی پس از بازی در ماشین‌سازی و تراکتور راهی استقلال شد و جالب است بدانید که وی در ازای حسین پورحمیدی به جمع آبی‌ها پیوست و به نوعی با این بازیکن معاوضه شده است. 

۵- محمد نادری

مدافع چپ امسال تراکتور بارها و بارها علاقه خود به استقلال را مشخص کرده و از این موضوع ابایی ندارد. بازیکنی که سابقه بازی برای پرسپولیس را هم دارد و حالا در بازگشت پرحاشیه از لیگ یک ترکیه راهی تبریز شده ولی مصدومیت بدموقع اول فصل کار وی را سخت کرد و باعث شده تا بدینجا اوضاع کاملا بر وفق مراد وی نباشد. 

۶- ایمان سلیمی

مدافع این فصل استقلال پس از درخشش در پارس جنوبی به تراکتور پیوست و فصلی بسیار خوب با این تیم را گذراند. سلیمی در ادامه به تیمی‌ گمنام در اسلواکی رفت و پس از یک سال به ایران بازگشت ولی دوباره بدشانسی سراغ وی آمد و این‌بار مصدومیت طولانی مانع از بازی وی شد. درنهایت مدافع بوشهری فصل گذشته در مس رفسنجان احیا شد و این فصل به جمع آبی‌ها پیوسته تا دوباره در تیمی مدعی بازی کند اما او هنوز با کیفیت نشان نداده است.

۷-عارف آقاسی

هایجک این فصل تراکتور از استقلال عارف آقاسی است. بازیکنی که سابقه بازی در هر دو تیم استقلال و تراکتور را داشت و وقتی دوباره مورد توجه این دو تیم قرار گرفت، تصمیم گرفت راهی تیم دوران خدمت سربازی خود شود. عارف در اکثر دقایق این فصل بازی کرده ولی بین هواداران تراکتور، منتقد، کم ندارد و باید دید مقابل سرمربی سابق خود خواهد توانست دفاع تی‌تی‌ها را بسته نگه دارد یا نه.

۸- مهدی مهدی‌پور

مهدی مهدی پور از جمله آخرین سربازان تراکتور است. بازیکنی که یک فصل از خدمت خود را در تراکتور نظامی و یک فصل دیگر را با رایزنی مدیران وقت تراکتور در تراکتور خصوصی گذرانده و بازیکنی محبوب در تبریز به شمار می‌آمده است. تقابل هافبک اصفهانی با تیم سابق خود همواره بی‌حاشیه بوده و به نظر نمی‌رسد این‌بار هم غیر از این باشد.

۹- سیدمحمد حسینی

مدافع گچسارانی انتقال نافرجام فصل گذشته استقلالی‌هاست. بازیکنی که پس از بازگشت غیرقابل پیش بینی سیاوش یزدانی و حسین مرادمند مجبور به جدایی از جمع شاگردان ساپینتو شد و این درحالی است که اردوی پیش فصل را با آبی‌ها گذرانده بود. حسینی البته در تبریز فصل خوبی داشت اما امسال فرصت بازی کمی داشته ولی در بازی قبلی تی‌تی‌ها فیکس تیمش شده بود و باید دید مقابل تیم سابق خود هم می‌تواند بازی کند یا نه

۱۰-  ارسلان مطهری

ارسلان مطهری در یکی از بدترین شرایط تراکتور راهی این تیم شده و دوران ناموفقی هم داشته است. مهاجمی که از جمله خریدهای یحیی گل‌محمدی برای تی‌تی‌ها بود و بدون حتی یک گل زده به نیم فصل حضور خود در تبریز پایان داد. باید دید مطهری در بازی مقابل تراکتور، شانس بازی برای استقلال را پیدا خواهد کرد یا نه.

گزارش از حامد حاجی محمدی/ پایگاه خبری فوتبالی

1997