ارسال فیش جعلی برگ برنده سانتاکلارا علیه استقلال

ارسال فیش جعلی برگ برنده سانتاکلارا علیه استقلال

پایگاه خبری فوتبالی - علی خطیر جزئیات محکومیت استقلال در پرداختی به باشگاه سانتاکلارا بابت محمد محبی را شرح داد.

به گزارش فوتبالی، یکی از پرونده‌های استقلال در فیفا که درنهایت منجر به صدور رای شده و آبی‌ها باید مبلغ ۳۵۰ هزار یورو بابت آن بپردازند، حق رضایت‌نامه محمد محبی به باشگاه سانتاکلارا پرتغال بوده است؛ پرونده‌ای که با سوء‌مدیریت از ۱۵۰ هزار یورو به ۳۵۰ هزار یورو افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل استقلال در صحبتی که راجع به این موضوع داشته مدعی شده ارسال فیش جعلی به دادگاه CAS باعث تاثیرگذاری در افزایش محکومیت استقلال بوده و این دادگاه که ابتدای کار ادعای خسارت سانتاکلارا را رد کرده بوده، باتوجه به ارسال فیش جعلی درنهایت مقداری از خسارت مورد مطالبه را پذیرفته است.

وی درباره بدهی‌های جدید باشگاه مانند پرونده محبی و ساپینتو تصریح کرد: «من بارها گفتم، یک قانون خیلی ساده است؛ اگر 2 ماه حقوق به مربی و بازیکن خارجی ندهید می‌تواند نوتیس (اخطار) دهد و اگر تا 15 روز تسویه نکنید می‌توانند قراردادشان را فسخ کنند و بروند تمام زمان مدت قراردادشان را تا زمانی که به تیم جدید نرفتند، مطالبه کنند. پولی که ما پرداخت می‌کنیم هیچ جای دیگر نمی‌دهند. یک بازیکن یا مربی از ما قرارداد 500 هزار دلاری می‌گیرند اما در یک کشور دیگر با 150 هزار دلار قرارداد می‌بندند. متاسفانه من در چند وقتی که آمده‌ام نزدیک به 1.5 تا 2 میلیون دلار یا یورو بابت شکایت افراد مختلف، جریمه مالی به باشگاه رسیده است.»

خطیر در ادامه ماجرای محکومیت آبی‌ها در قبال سانتاکلارا را چنین توضیح داد: «اخیرا هم شکایت باشگاه سانتاکلارا بوده که مبلغ 500 هزار یورو است. این مبلغ 150 هزار یورو بود که در زمان خودش واریز نشد و یک بند خسارت 600 هزار دلاری هم داشتند اما فیفا این بند را قبول نکرده است. باشگاه سانتاکلارا اعتراض کرد که بعد از آن فیفا 350 هزار یورو از آن 600 هزار یورو را قبول کرد و در رأی آمده است، چون پرداخت و فیش جعلی ارسال شده است در رای دادگاه CAS تاثیرگذار بوده و باشگاه استقلال 350 هزار یورو جریمه شد.»

1997