گزارش ویژه/ سعید دقیقی، مردی که 4 گل به استقلال زده: از بچگی استقلالی بودم!

گزارش ویژه/ سعید دقیقی، مردی که 4 گل به استقلال زده: از بچگی استقلالی بودم!

پایگاه خبری فوتبالی- شمس‌آذر، حریف این هفته استقلال است.

به گزارش فوتبالی، غول‌کشی که در خانه، هنوز امتیاز نگرفته و می‌خواهد این طلسم را برابر تیمی بشکند که به صدر جدول تکیه زده است. 

روی نیمکت شمس‌‎آذر، سعید دقیقی نشسته که سابقه طولانی در فوتبال ایران دارد. دقیقی به عنوان بازیکن پیراهن تیمهای صبا، پاس، پیکان، گسترش‌فولاد، ماشین‌سازی، تراکتور، شهرداری تبریز، سیاه‎‌جامگان و سایپا را در لیگ برتر پوشیده است. او در تاریخ لیگ برتر، 60 گل زده و جزو یکی از مردان حاضر روی 15 پله اول بهترین گلزنان این بازیها قرار دارد.

* یک استقلالیِ تمام‌عیار

سعید دقیقی یک استقلالیِ تمام‌عیار است. او قرار بود در لیگ دوازدهم پیراهن آبی را به تن کند ولی برکناری مظلومی و حضور قلعه‌نویی، همه چیز را خراب کرد. خودش حدود یک دهه قبل درباره این علاقه چنین گفته بود:«من از بچگی استقلالی بودم اما بعد که در فوتبال حرفه‌ای قرار گرفتم برایم هیچیک از دو تیم سرخابی خیلی فرقی نمی‌کردند هرچند هنوز هم استقلالی هستم. پرویزخان (مظلومی) به من گفته بود مرا برای لیگ دوازدهم می‌خواهد و حتی گفته بود جایی نرو اما ایشان از استقلال رفتند و انگار قسمت نبود من به استقلال بروم. اگر راستش را بخواهید اگر پرویز مظلومی در استقلال بود قطعا به استقلال می‌رفتم چون جزو مربیانی بود که نقش زیادی در پیشرفت فوتبالم داشت. همیشه دوست داشتم در فوتبال پیشرفت کنم و همه هم می‌دانند که بستر پیشرفت در ایران بیشتر در پرسپولیس، استقلال و سپاهان وجود دارد. اگر پرویزخان در استقلال بود و حتی پرسپولیسی‌ها هم پول بیشتری به من می‌دادند، حتما به استقلال می‌رفتم. سال قبل (لیگ دهم) هم یک گل استثنایی به استقلال پرویزخان زدم و زمانی که بین دو نیمه می‌خواستیم به رختکن برویم، پرویزخان گفت خجالت نمی‌کشی واقعاً!»

* زدن 4 گل به استقلال

سعید دقیقی در لیگ برتر سابقه زدن 4 گل به استقلال را دارد هرچند خودش در مصاحبه ای گفته بود تا به حال 5 گل به این تیم زده است. اولین گلش را وقتی بازیکن پیکان بود در لیگ نهم وارد دروازه استقلال کرد. دیداری که با شکست 3 بر دوی تیم مرفاوی همراه بود و البته آخرین برد پیکان برابر استقلال در تاریخ لیگ برتر هم هست. گل دوم دقیقی وقتی بود که او برای شهرداری تبریز بازی می‌کرد و اتفاقا اولین گل لیگ دهم هم بود. او دقیقه 3 دروازه استقلال را باز کرد ولی آن بازی را آبی‌ها در تبریز با نتیجه 3 بر 2 از شهرداری تبریز بردند. دقیقی در لیگ دوازدهم و با پیراهن سایپا، گل سومش را به استقلال زد. آن بازی را تیم قلعه‌نویی 2 یک باخت. این همان فصلی است که قرار بود دقیقی راهی استقلال شود که با برکناری مظلومی، کنسل شد. آخرین گل دقیقی به استقلال در لیگ سیزدهم و در جریان تساوی یک بر یک برابر تراکتور وارد دروازه آبی‌ها شد. دقیقی البته 2 بار دیگر هم دروازه استقلال را در لیگ برتر باز کرد که با اشتباهات داور و کمک داور، مردود شد. یک بار با پیراهن سایپا، ضربه‌اش از خط دروازه گذشت ولی کمک‌داور پرچم نزد. و مرتبه دوم در پیراهن پیکان که گلش با اشتباه داور (تورج حق‌وردی) به دلیل خطا روی دروازه‌بان استقلال در لیگ چهاردهم، مردود اعلام شد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی