کوین و جدول گلزنان خارجی تاریخ استقلال؛ تنها در صدر!

کوین و جدول گلزنان خارجی تاریخ استقلال؛ تنها در صدر!

پایگاه خبری فوتبالی – وینگر فرانسوی با عبور از تعداد گل‌های دیاباته، بهترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه استقلال در لیگ برتر شد.

به گزارش فوتبالی، چند سال پیش و در لیگ نوزدهم شیخ دیاباته در لیگ نوزدهم 15 گل برای استقلال زد و آقای گل شد. او به جز این دو گل دیگر هم زده بود تا با 17 گل زده نامش را به عنوان بهترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه استقلال مطرح کند.

آن روز کسی فکر نمی‌کرد این عنوان به بازیکن خارجی دیگری برسد. اما امروز یک نفر پیدا شد و این عنوان را از دیاباته گرفت. کوین یامگا وینگر و مهاجم فرانسوی استقلال امروز گل شماره 18 خودش را برای استقلال زد و بهترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه استقلال در لیگ برتر شد.

تا قبل از این گل یامگا و دیاباته با 17 گل زده، به طور مشترک بهترین گلزن خارجی استقلال در لیگ برتر بودند اما گل دقیقه 23 یامگا که از روی نقطه پنالتی وارد دروازه هوادار شد نام یامگا را به تنهایی در صدر این قهرست قرار داد.

البته از 18 گلی که یامگا برای استقلال زده است 10 گل از روی نقطه پنالتی بوده اما این مساله نه تنها هیچ نکته منفی‌ ندارد بلکه توانایی‌های این بازیکن را در زدن ضربات پنالتی نشان می‌دهد.

در حال حاضر اختلاف یامگا و دیاباته با بقیه در این فهرست زیاد است. فابیو جانواریو با 7 و گوران یرکوویچ با 6 گل زده نفرات سوم و چهارم فهرست گلزنان خارجی استقلال در لیگ برتر هستند. اما با توجه به این که فعلا فقط یامگا در استقلال است و با این تا پایان فصل قرارداد دارد اوست که می‌تواند اختلافش را با بقیه بیشتر کند.

1359