سوال روز/ آیا استقلال واقعا می خواهد در کیش میزبان باشد؟

سوال روز/ آیا استقلال واقعا می خواهد در کیش میزبان باشد؟

پایگاه خبری فوتبالی – با وجود مشکلات چمن ورزشگاه آزادی، حالا استقلال و پرسپولیس حداقل از نیم فصل دوم به بعد باید به دنبال ورزشگاه جدیدی باشند.

به گزارش فوتبالی، به گزارش فوتبالی، تعویض چمن ورزشگاه آزادی مستلزم این است تا بازی‌های استقلال و پرسپولیس مدتی در ورزشگاهی غیر از آزادی برگزار شود. همین موضوع باعث شده تا گمانه‌زنی‌ها پیرامون محل میزبانی سرخابی‌ها این روزها افزایش یابد.

باتوجه به ضعف سخت‌افزاری پایتخت در بحث ورزشگاههای فوتبال و اینکه ورزشگاه تختی مدت‌هاست به حال خود رها شده و ورزشگاه پاس قوامین هم به دلایلی نمی‌تواند میزبان تماشاگران استقلال و پرسپولیس باشد، این موضوع که استقلال و پرسپولیس خارج از تهران میزبانی کنند، بسیار مطرح می‌شود.

ابتدا گفته شد استقلالی‌ها دنبال میزبانی از رقبا در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد هستند و البته در ادامه میزبانی در جزیره کیش هم مطرح شد و حتی علی خطیر مدیرعامل آبی‌ها سفری به این جزیره داشت و از امکانات تنها ورزشگاه مجهز کیش بازدید کرد. هر چند هنوز به صورت رسمی اعلام نشده که استقلال می خواهد در کیش از تیمهای لیگ برتری میزبانی کند، جواد نکونام در کنفرانس خبری دیروزش صراحتا اعلام کرد که از میزبانی در شهری جز تهران رضایت ندارد.

نکونام اعلام کر که در صورت بازی در شهری جز تهران همواره همه بازی‌ها تیمش میهمان خواهد بود و دوست دارد تا نیم فصل در ورزشگاه آزادی میزبان حریفانش باشد:" برای فوتبال ما بد نیست که ما در تهران یک ورزشگاه نداریم که استقلال آن‌جا بازی کند؟ این زشت نیست؟ به نظرم باید تا نیم فصل در تهران ادامه دهیم. رفتن استقلال از تهران برای فوتبال ما بد است. شرایط کیش طوری نیست که آن‌جا میزبانی کنیم و تمام برنامه ما این است در تهران میزبانی کنیم. امیدوارم تا نیم فصل در آزادی بازی کنیم. چند هفته بدون تماشاگر بودیم و حالا به شهر دیگر باید برویم؟ ما هر شهری برویم، میزبان نیستیم چون باید سوار هواپیما شویم و آن‌جا برویم و این به ضرر ماست."

هنوز باشگاه استقلال موضع رسمی اش را در قبال میزبانی استقلال در کیش اعلام نکرده است و باید دید در نهایت چه خواهد شد. چیزی که مشخص شده این است که استقلال و پرسپولیس در نیم فصل دوم لیگ برتر، در ورزشگاه آزادی میزبان نخواهند بود.

1997