گزارش ویژه/ بررسی ماجرای انتشار مصوبه بدون تاریخ باشگاه استقلال؛ بحث اخراج نکونام اصلا مطرح نبود!

گزارش ویژه/ بررسی ماجرای انتشار مصوبه بدون تاریخ باشگاه استقلال؛ بحث اخراج نکونام اصلا مطرح نبود!

پایگاه خبری فوتبالی– صحت مصوبه بدون تاریخ باشگاه استقلال که دیروز در فضای مجازی منتشر شد، توسط دو عضو ارشد مدیریتی این باشگاه رد شد.

به گزارش فوتبالی، یکی از عجیب‌ترین اتفاقات روز گذشته فوتبال ایران، انتشار مصوبه بدون تاریخ هیات مدیره استقلال و در واقع پیش نویس مصوبه ای بود که هیچ وقت تصویب نشد.

طبق آنچه در متن این نامه دیده می‌شود اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال به مدیر عامل این باشگاه برای فسخ قرارداد جواد نکونام اختیار عمل داده‌اند.

این نامه درست در روزهای منتشر شد که رابطه علی خطیر و جواد نکونام خوب شده و سوتفاهم ها برطرف شده است و به همین دلیل به نظر می‌رسد شیطنت بزرگی پشت انتشار این نامه وجود داشته است. به خصوص که نامه مذکور نه شماره دارد و نه هیچ مهر و امضایی!

بلافاصله پس از انتشار این نامه خطیر واکنش نشان داد و در مصاحبه‌ای با رسانه رسمی باشگاه استقلال گفت: « متاسفانه امروز بار دیگر شاهد اقدام بیهوده و بی‌نتیجه دیگری برای ضربه زدن به اتحاد استقلال بودیم. نامه‌ای بدون امضا، بدون تاریخ و بدون شماره منتشر شد که از اساس غلط و غیر واقعی است. هدف این بود ذهنیت سرمربی را نسبت به مدیریت باشگاه خراب کنند که تیرشان به سنگ خورد. خطاب به هواداران محترم و عزیزمان هم می‌گویم اگر من در استقلال بودم و جواد نکونام بخواهد برود؛ مطمئن باشید یک روز قبل از رفتنش من استعفا می‌دهم و می‌روم

دفاع جانانه خطیر از نکونام برای این بود که ثابت کند نامه مذکور واقعی نبوده و هیچ کس در باشگاه استقلال نیتی برای اخراج نکونام یا فسخ یکطرفه قرارداد او را نداشته است

امروز هم مصاحبه‌ای از مهدی افضلی رییس هیات مدیره باشگاه استقلال منتشر شده که در آن افضلی گفته بحث اخراج نکونام از استقلال هرگز مطرح نشده است. افضلی در این مصاحبه گفته است: «چنین صورتجلسه‌ای به‌عنوان مصوبه به هیچ عنوان در باشگاه ثبت نشده است. البته مصوبه دیگری وجود دارد که در جریان آن هستم اما به دلیل عدم حضور آن را امضا نکرده و آن هم این است که از آقای نکونام خواسته شده طبق آیین‌نامه انضباطی باشگاه از طرح برخی موارد خارج از محیط باشگاه خودداری کنند و مطالب خود را به هیات‌مدیره انتقال دهند. چون طرح این مسائل در بیرون از خانواده می‌تواند موجب سوءاستفاده برخی شود که این مصوبه هم برای 40 روز پیش است و بعد از تعامل طرفین لغو شد.» 

افضلی در ادامه حرف‌هایش یک بار دیگر تاکید کرده است که موضوع اصلا به این شکل نبوده و مربوط به حالا هم نیست: «این موضوعی که اخیرا مطرح شده برای قبل از تعامل اخیر بین دوستان است و جالب آن که اصلا بحث عزل نکونام مطرح نبود بلکه به ایشان اعلام کردیم که آیین‌نامه‌های انضباطی باشگاه را رعایت کند که این هم حق هر باشگاهی است. هرچند این اتفاق اصلا ربطی به عزل نکونام نداشت و فقط نمی‌خواستیم برخی از این صحبت‌ها سوءاستفاده کنند و آتش‌بیار معرکه شوند و همان‌طور که عرض کردم بعد از تغییر فضا این مصوبه لغو شد

تاریخ نامه البته ادعای افضلی را تایید می‌کند. نامه مربوط به 13 شهریور است. یعنی حدود 40 روز پیش. این یعنی افضلی درست گفته که ماجرا مربوط به امروز و دیروز نیست. بنابراین ادعایِ دیگرِ افضلی درباره جعلی بودن نامه و محتوای آن هم باورپذیرتر است.

1359