رونمایی از مشکل جدید استقلال: ورزشگاه مرغوبکار در خطر است!

رونمایی از مشکل جدید استقلال: ورزشگاه مرغوبکار در خطر است!

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال بابت وام هایی که دریافت کرده، باید مبلغ زیادی را به صورت ماهیانه به بانک پرداخت کند.

به گزارش فوتبالی، فصل گذشته برای استقلال قطعا یک فصل کابوس وار و فاجعه آمیز از لحاظ مدیریتی و مالی بود، شاهکار مدیران متعدد فصل گذشته آبی ها قطعا تبلیغ رایگان همراه اول روی پیراهن این تیم بود. آن ها به دلیل اینکه نتوانستند از این اپراتور پولی دریافت کنند، برای حل مشکل مالی کاسه‌ی گدایی به دست گرفتن و به دریافت وام از بانک ها پناه بردند. البته در مقطعی خبر توافق دو تن از مدیران عامل استقلال با این اپراتور و دریافت پول منتشر شد اما در نهایت پولی به این باشگاه پرداخت نشد و نام این تیم تا اواخر فصل بر روی پیراهن استقلال به صورت رایگان قرار داشت. 

دریافت وام از بانک حالا استقلال را با بحران بزرگی مواجه کرده است، جایی که آنها باید ماهیانه 10 میلیارد و سالیانه 120 تا 130میلیارد را به بانک بابت وام های دریافتی پرداخت کنند. طبق اعلام باشگاه استقلال قرارداد اسپانسری آنها با رایتل در این فصل از رقابت ها 90 میلیارد است و یعنی آنها باید 30 تا 40 میلیارد دیگر بر روی کف دریافتی خود از اسپانسر بگذارند و تا بتوانند پرداختی سالانه به بانک را تسویه کنند، با این حساب مدیرعامل استقلال نمی تواند روی دریافتی از اسپانسر حساب باز کند و باید به فکر منابع مالی دیگر برای تسویه وام و پرداخت حق و حقوق اعضا تیم و تسویه پرونده های شکایت باشد. همچنین علی خطیر در صحبت هایش در برنامه شب های فوتبالی گفته است به دلیل اینکه برای دریافت وام ورزشگاه مرغوبکار وثیقه گذاشته شده، این ورزشگاه در خطر است:" وقتی محدودیت منابع داشته باشیم، در مقطعی مجبور شدند وام بگیرند. این مجموعه را وثیقه گذاشتند. یک بخشی پرداخت پول استراماچونی بود که نشد. اتفاقات زیادی رخ داد. این ورزشگاه کاملا در خطر است. قول نمی‌دهم بتوانم این کار را انجام بدهم. وثیقه بخش عمده‌ای از بدهی‌های ماست. باید بابت وام‌ها حدودا ماهی ۱۰میلیارد و سالانه تا ۱۳۰میلیارد تومان بدهیم که نمی‌توانیم. به آن بهره می‌خورد و هرسال بدهکارتر می‌شویم. باید فکری به حال بدهکاری‌های وامی ریالی و ارزی شود. درحال صحبت هستیم. با مدیرعامل بانک شهر در مورد مرغوبکار صحبت کردم. خطرش جدی است."

با این حساب مدیران استقلال قطعا کار سختی را برای عبور از این بحران دارند و باید دید چه راهکاری برای حل این مکشل خواهند داشت.

2636