ادعای ناممکن سهیل مهدی؛ خداحافظی با ورزشگاه آزادی تا اطلاع ثانوی!

ادعای ناممکن سهیل مهدی؛ خداحافظی با ورزشگاه آزادی تا اطلاع ثانوی!

پایگاه خبری فوتبالی- هر چند همه می‌دانند چمن ورزشگاه آزادی باید هر چه زودتر تعویض شود و زیر کشت برود اما در حال حاضر هیچ ورزشگاهی در تهران، نمی‌تواند مثل آزادی میزبان تیمهای پرطرفدار پایتخت باشد.

به گزارش فوتبالی، مدیران فوتبال ایران با علم بر اینکه جز ورزشگاه آزادی گزینه دیگری وجود ندارد، اما برای آرام کردن افکار عمومی فوتبال ایران، هر چند وقت یکبار خبر از استراحت ورزشگاه، تعطیلی آزادی، تعویض چمن و میزبانی دیگر ورزشگاههای ناآماده تهران از بازیهای استقلال و پرسپولیس می‌دهند.

بازی در ورزشگاه آزادی تا یکی، دو سال گذشته برگ برنده سرخابی‌های تهران بود. در این فصل اما زمزمه‌ها شروع شد. «ما دیگر نمی‌خواهیم در آزادی بازی کنیم.»

 یحیی گل‌محمدی و بعد از آن جواد نکونام این زمزمه‌ها را بلندتر تکرار کردند تا حالا سهیل مهدی هم طبق رویه یکی دو ماه گذشته از این مساله حرف بزند. مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ در مصاحبه‌ای عجیب در این مورد گفته است:" با توجه به شرایطی که چمن ورزشگاه آزادی دارد و همچنین حفظ امنیت جانی، شاید روزها و بازی‌های زیادی را نتوانیم در این ورزشگاه بمانیم. شاید سیاست‌گذاری را به این سمت ببریم که اگر تیم‌های استقلال و پرسپولیس تسهیلات و شرایط بهتری برای بازی‌هایشان می‌خواهند ورزشگاه دیگری را انتخاب کنند. با وضعیت فعلی نگران تعداد بازی‌های انجام‌دشده روی چمن ورزشگاه آزادی هستم و ممکن است دوباره داستان بازی پرسپولیس و النصر عربستان تکرار شود."

این صحبت‌ها در حالی مطرح شده است که مهم‌ترین مساله در این قضیه این است که کدام ورزشگاه جانشین آزادی شود؟ ورزشگاه تختی و شهر قدس هنوز زمین چمنشان برای بازی آماده نشده و مشاهدات میدانی از این دو ورزشگاه نشان می‌دهد که در قیاس با چمن ورزشگاه آزادی، وضعیت به مراتب بدتری دارند و حتی اگر قرار به استفاده از این دو ورزشگاه باشد، چمن آنها باید زودتر از ورزشگاه آزادی، زیر کشت برود. با توجه به تقویم رقابتهای فوتبال( لیگ برتر و حذفی، مقدماتی جام جهانی، میزبانی از بازیهای پرسپولیس و نساجی در لیگ قهرمانان آسیا) امکان استراحت دادن به چمن آزادی تا پایان فصل فوتبالی - اردیبهشت 1403 - وجود ندارد. 

ورزشگاه پاس هم اگرچه امکان میزبانی از مسابقات مختلف را دارد اما وقتی بحث به میزبانی از بازیهای استقلال و پرسپولیس با حضور تماشاگرانشان شود، ماجرا، متفاوت خواهد بود و به خاطر مسائل امنیتی و بودن ورزشگاه در یک منطقه مسکونی و پرجمعیت، بعید است طرفداران سرخابی امکان حضور در این ورزشگاه را داشته باشند. 

حالا باید منتظر ماند و دید که نهایتا چه تصمیمی درباره ورزشگاه آزادی گرفته خواهد شد و آیا واقعا قرار است این ورزشگاه چند ماهی استراحت کند یا اینکه تا نیم‌فصل، بازیها کماکان در ورزشگاه بزرگ پایتخت برگزار خواهد شد هر چند به نظر می‌رسد ورزشگاه آزادی با همین وضعیت، فعلا میزبان مسابقات مختلف خواهد بود.

 

4326