شرط تعمیر اساسی چمن ورزشگاه آزادی؛ تعطیلی 4 ماهه لیگ!

شرط تعمیر اساسی چمن ورزشگاه آزادی؛ تعطیلی 4 ماهه لیگ!

پایگاه خبری فوتبالی – فاصله بین دو فصل لیگ برتر ایران کمتر از 4 ماه است و به همین دلیل مشخص نیست چمن ورزشگاه آزادی چه زمانی تحت تعمیر اساسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش فوتبالی، وضعیت چمن ورزشگاه آزادی در آستانه بازی مهم پرسپولیس و النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا چندان مطلوب نیست. البته چمن نسبت به دو یا سه هفته پیش کیفیت بهتری دارد اما همچنان کیفیتی را که در سال‌های اخیر از آن دیده بودیم ندارد.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال امروز درباره این مساله گفت: «ما کسری‌هایی در ورزشگاه آزادی داشتیم و یک مقدار که راحت‌تر بود، حل شد و یک مقداری هم بحث تعمیرات است که به مرور در حال انجام است. امروز ما با وزیر ورزش جلسه‌ای داشتیم و بعد از جلسه هم یک بازدیدی به همراه ایشان از ورزشگاه داشتیم. وزیر ورزش یکسری دستورات هم داد که ان‌شاءالله فردا انجام می‌شود.»

این بخش از حرف‌های تاج درباره وضعیت سکوها و سخت افزارها و زیرساخت‌های ورزشگاه آزادی بود. اما تاج درباره چمن توضیحات جالب توجهی داده است. او درباره وضعیت چمن در فاصله یک روز تا بازی پرسپولیس النصر گفت: «چمن ورزشگاه به نظر من باید تعویض شود. اگر ما بتوانیم چهار ماه لیگ را عقب بیندازیم و یا یک جای دیگر بازی‌های آزادی را برگزار کنیم می‌توانیم این چمن را به بهترین شکل عوض کنیم، ولی اگر هم نشد می‌توانیم ترمیم کنیم. الان هم نسبت به قبل بهتر شده است، اما مطلوب نیست.»

موضوع تعویق یا تعطیلی 4 ماهه لیگ، برای اولین بار است که مطرح شده است اما نشان می‌دهد که در فدراسیون در این باره صحبت‌هایی شده است. اما نکته این است که تعطیلی 4 ماهه به هیچ وجه نمی‌تواند به صورت جدی در دستور کار فدراسیون قرار بگیرد.

موانع زیادی بر سر راه این تعطیلی وجود دارد. تیم‌های باشگاهی برای بازی‌های ماه‌های آینده برنامه ریزی کرده‌اند. اما با این تعطیلی باید دوباره بدنسازی کنند که طبیعتا مورد قبول باشگاه‌ها واقع نمی‌شود.

از طرفی برخی تیم‌ها مثل پرسپولیس و سپاهان و نساجی درگیر لیگ قهرمانان آسیا هستند و نمی‌توانند تمرینات را تعطیل کنند یا دوباره بدنسازی کنند. ضمن این که انجام نشدن بازی‌های باشگاهی، این تیم‌ها از شرایط مسابقه دور نگه می‌دارد.

دقیقا همین مشکل برای تیم ملی ایران و بازیکنان ملی‌پوش هم به وجود می‌آید. تیم ملی از اواخر دی ماه باید در جام ملت‌های آسیا حضور پیدا کند و تعطیلی 4 ماه لیگ باعث می‌ شود بازیکنان ملی‌پوشی که در لیگ ایران بازی می‌کنند از نظر بدنی برای مسابقات جام ملت‌‌ها به مشکل بخورند.

مشکل بعدی این است که دو تیم پرسپولیس و نساجی ورزشگاه آزادی را به عنوان ورزشگاه اصلی‌شان برای لیگ قهرمانان آسیا معرفی کرده‌اند و خارج کردن این ورزشگاه از دسترس این تیم‌ها در حال حاضر امکان پذیر نیست.

تاج در بخشی از حرف‌هایش به استفاده از یک ورزشگاه دیگر به جای آزادی اشاره کرده است که این گزینه هم منتفی است. چون تنها ورزشگاهی که بعد از آزادی می‌تواند میزبان بازی‌های تیم‌های پرسپولیس و استقلال باشد ورزشگاه تختی تهران است که این ورزشگاه هم مدتهاست بدون استفاده مانده است. البته گفته می‌شد این ورزشگاه از نیم‌فصل دوم قابل استفاده است اما فعلا خبر تازه‌تری از ورزشگاه تختی منتشر نشده است.

در مجموع فاصله بین دو فصل لیگ برتر، بهترین زمان برای تعمیر اساسی ورزشگاه آزادی است. اما نکته این است که فاصله بین دو فصل لیگ هم کمتر از 4 ماه است و به همین دلیل مشخص نیست چمن ورزشگاه آزادی چه زمانی می‌تواند به شکلی اساسی تعمیر شود.

1359