گزارش ویژه/ قناتِ قلابی و گل به خودی؛ مس رفسنجان تاوان داد!

گزارش ویژه/ قناتِ قلابی و گل به خودی؛ مس رفسنجان تاوان داد!

پایگاه خبری فوتبالی– ماجرای قنات قلابی، کمکی به مس رفسنجان نکرد و این تیم با گل به خودیِ منجر به شکست تاوان سختی برای این حاشیه‌سازی داد.

به گزارش فوتبالی، بازی مس رفسنجان و استقلال در هفته هفتم لیگ برتر با برتری یک بر صفر استقلال به پایان رسید. تک گل بازی را میثم تیموری مدافع مس به اشتباه وارد دروازه خودی کرد. با پایان این مسابقه بخش زیادی از حواشی که از چند روز پیش حول و حوش آن ایجاد شده بود به پایان رسید. البته احتمال این که واکنش باشگاه‌ها در روزهای آینده هم ادامه داشته باشد محتمل است.

عجیب‌ترین حاشیه این بازی مربوط به قناتی بود که به نظر می‌رسید در روزهای منتهی به مسابقه در داخل زمین چمن کشف شده و حتی در خبر یکی از سایتهای خبری پربیننده، از آن به عنوان خطر مرگ برای بازیکنان نام برده شده بود است اما حالا دیگر مشخص شده قنات مذکور اصلا وجود خارجی نداشته است!

ماجرا با انتشار عکسی عجیب در زمین شماره یک ورزشگاه شهدای مس رفسنجان آغاز شد. عکسی ظاهرا به رسانه ها داده شده بود و نشان می‌داد در گوشه زمین چمن ورزشگاه خانگی مس کرمان یک گودال نسبتا عمیق به وجود آمده که به نظر می‌رسد داخل آن گودال یک قنات وجود دارد!

همین یک عکس کافی بود که مسئولان سازمان لیگ تصمیم به لغو بازی، تعویق یا تغییر محل برگزاری آن بگیرند. اما ابهامات از جایی آغاز شد که هیات فوتبال کرمان درباره کشف قنات در داخل زمین چمن استادیوم مس کرمان توضیح متفاوتی داد.

هیات فوتبال کرمان مدعی شد که این عکس مربوط به یک یا دو سال پیش و زمان همه‌گیری ویروس کرونا در ایران است و این موضوع را می‌شود از ماسکی که فردِ داخل تصویر زده است فهمید.

جالب این که از نظر علمی و مهندسی هم مساله وجود قنات در این ورزشگاه منتفی است. بنا به نظر مهندسان و کارشناسان رفسنجان شهری با ارتفاع بالا است و اصولا در چنین ارتفاعی قنات کاربردی ندارد. آن چیزی که هم در تصویرِ جنجالی دیده می‌شود مربوط به زهکشی بخشی از زمین چمن است که خراب شده و باعث جمع شدن آب در آن نقطه شده است.

در واقع این طور به نظر می‌رسید که مسئولان باشگاه مس این بحث را به راه انداخته‌اند تا سازمان لیگ تصمیم بگیرد بازی دو تیم بدون حضور تماشاگران برگزار شود. به هر حال در همان رفسنجان هم استقلال هواداران بیشتری دارد که می‌توانستند در روز مسابقه، بخش اعظم ورزشگاه را به اشغال خودشان دربیاورند.

تصمیم برای حضور یا عدم حضور تماشاگران چندبار تغییر کرد. حتی تا ظهر امروز هم مشخص نبود هواداران می‌توانند به ورزشگاه بروند. اما با تردیدهایی که درباره وجود قنات در ورزشگاه پیش آمد بالاخره تصمیم به حضور هواداران در ورزشگاه گرفته شد.

بازی برگزار شد و مس با یک گل به خودی مغلوب استقلال شد. به این ترتیب مسی‌ها که به نظر می‌رسد با درست کردن ماجرای قنات قلابی، قصد داشتند مسابقه را از روال عادی خارج کنند به بدترین شکل ممکن مجازات شدند و حاشیه های این ماجرا به سمت خودشان برگشت. جالب این که سعید فتاحی معاون ورزشی باشگاه مس رفسنجان هم که سابقا در سازمان لیگ مسئولیت اجرایی داشته دیشب در برنامه شب‌های فوتبالی اصرار داشت بازی بدون تماشاگر برگزار شود.

همه این جنجال‌ها و ترفندهایی که ایجاد شد در نهایت نتوانست کمکی به مس کرمان بکند. البته قبلا هم برخی تیم‌ها تلاش کرده‌ بودند تا با ایجاد جنجال‌های غیر فوتبالی و خارج از زمین مسابقه، کار را برای تیم حریف سخت کنند. اما این ترفندها این بار جواب نداد و تیمی که جنجال درست کرد در زمین خودش باخت.

گزارش از ناصر نامدار/ پایگاه خبری فوتبالی

1359