گزارش ویژه/ قاتل ایرانی‌ها برابر پرسپولیس؛ ای وای! اولونگا!

گزارش ویژه/ قاتل ایرانی‌ها برابر پرسپولیس؛ ای وای! اولونگا!

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس در هفته دوم این فصل لیگ قهرمانان راهی قطر می‌شود تا برابر الدحیل قرار بگیرد. 

به گزارش فوتبالی، تیمی که هرنان کرسپو را روی نیمکتش می‌بیند و البته کوتینیوی برزیلی را هم در میانه زمینش دارد. اما مهمترین و ترسناک‌ترین نام در لیست تیم قطری کسی جز مایکل اولونگا نیست. مهاجم اهل کنیا، کابوس تیمهای ایرانی بوده و هست.

* در آستانه دورقمی شدن

 اولونگا تا به حال 9 بار دروازه تیمهای ایرانی را باز کرده است شامل 8 گل در لیگ قهرمانان آسیا و یک گل در بازی دوستانه. از این 9 گل، 8 گل وارد دروازه‌ای شده که رشید مظاهری درونش قرار داشته و تک گل ملی را حسین حسینی خورده است. سپاهان به عنوان آخرین رقیب ایرانی الدحیل، هم در بازی رفت و هم در بازی برگشت از نیش اولونگا در امان نبود و در این دو بازی، 3 گل خورد. پیش از آنها، استقلال هم رقیب موردعلاقه اولونگا بود که در 2 بازی 5 بار دروازه‌اش را باز کرد. 

* قاتل سوری

در تمام سالهای حضور نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان، بازیکنانی بوده و هستند که پیاپی دروازه ایرانی‌ها را باز کرده و آمار درخشانی را ثبت کرده‌اند. در صدر این فهرست، عمر سوما قرار دارد. مهاجم سوریه‌ای الاهلی، برابر هر تیم ایرانی قرار گرفته گل زده و درمجموع 10 بار موفق شده تور دروازه نمایندگان فوتبال ایران را به لرزه بیاندازد. او سابقه بازی کردن دروازه سپاهان، استقلال، پرسپولیس و نفت و تراکتور و ذوب‌آهن را در کارنامه‌اش دارد. سوما متخصص باز کردن دروازه علیرضا بیرانوند بوده با زدن 6 گل شامل گلی که به عنوان مهاجم تیم ملی سوریه زد.

* نفرات بعدی

عبدالرزاق حمدلله تا به حال موفق شده 8 بار دروازه تیمهای ایرانی را در لیگ قهرمانان آسیا باز کند و بعید نیست بتواند این آمار را با توجه به همگروهی الاتحاد با سپاهان، بیشتر کرده و به سوما و اولونگا برساند. حمدلله 3 گل به سپاهان و یک گل به ذوب‌آهن، استقلال، پرسپولیس، نفت و فولاد تا به الان زده و تقریبا گربه سیاه سپاهان بوده است. از این 8 گل، 6 گل حمدلله با پیراهن النصر عربستان بوده و 2 گل برای الجیش و الریان.ّ

 بغداد بونجاح هم سابقه 7 بار باز کردن دروازه تیمهای ایرانی را با پیراهن السد دارد و توانسته هم به استقلال و هم به پرسپولیس گل بزند.

* نمایش‌های یک نفره

این قسمت تعلق دارد به بهترین عملکرد برابر یک تیم که در صدر فهرست، نام دو بازیکنی دیده می‌شود که دمار از روزگار استقلال و پرسپولیس درآورده‌اند. 5 گل اولونگا به استقلال در صدر این فهرست قرار می‌گیرد ولی مشترک با 5 گلی که عمر خریبین وارد دروازه پرسپولیس کرده است. بعد از این دو نفر، 3 بازیکن با زدن 4 گل به یک تیم ایرانی حضور دارند؛ بغداد بونجاح و عمر سوما که هر دو نفر سابقه زدن 4 گل به پرسپولیس را دارند و ویکتور سیموئز که با پیراهن الاهلی 4 بار دروازه سپاهان را باز کرد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی