مشیری به اورتون چوب حراج زد!

مشیری به اورتون چوب حراج زد!

پایگاه خبری فوتبالی - اعتراضات و تجمعات هواداران اورتون نتیجه داد و فرهاد مشیری تصمیم گرفت که این باشگاه را بفروشد.

به گزارش فوتبالی، اورتون در بیانیه ای اعلام کرد که مشیری تصمیم گرفته است که سهام باشگاه اورتون را به گروه "777 Partners " بفروشد و بدین ترتیب این تاجر ایرانی - بریتانیایی کل 94.1 درصد سهام خود در اورتون را به فروش گذاشت. لیگ انگلیس اخیرا تحقیقاتی را در مورد تخلفات مالی باشگاه اورتون آغاز کرده بود. بدین ترتیب تاجر ایرانی که در سالهای اخیر با باشگاه اورتون برای بقا در لیگ انگلیس می جنگید، حالا سهام باشگاه انگلیسی  را در اختیار یک شرکت آمریکایی قرار داده است. 

شرکت 777 Partners  در سال 2018 با خرید 15 درصد از سهام باشگاه سویا وارد دنیای فوتبال شد. آنها صد در صد از سهام باشگاه های جنوا در ایتالیا، استاندارد لی یژ در بلژیک و رد استار در فرانسه را در اختیار دارند و سهامدار اصلی واسکودو گاما در برزیل و هرتابرلین در آلمان هستند و سهام کوچکی را نیز در باشگاه ملبورن سیتی در استرالیا در اختیار دارند. 

شرکت آمریکایی برای خرید باشگاه اورتون با احتساب استادیوم در حال ساخت، 600 میلیون یورو پرداخته است که با این حساب و با کسر قیم تاستادیوم، مشیری باشگاه را با مبلغ فقط 150 میلیون یورورو فروخته است. 

فرهاد مشیری در سال 2016 بخشی از سهام اورتون را خرید و در سال 2018 به سهامدار اصلی این باشگاه تبدیل شد. در حال حاضر باشگاه های آرسنال، استون ویلا، بورنموث، چلسی، کریستال پالاس، فولام، لیورپول، منچسترسیتی و منچستریونایتد نیز صاحب سهامداران آمریکایی هستند که اکثریت یا اقلیت سهامشان را در اختیار دارند و بدین ترتیب عملا آمریکایی ها فوتبال انگلیس را در نوردیده اند!

4125