بحرانی که سپاهان را تهدید می‌کند؛ غیبت حداقل 8 بازیکن در بازی بعدی!

بحرانی که سپاهان را تهدید می‌کند؛ غیبت حداقل 8 بازیکن در بازی بعدی!

پایگاه خبری فوتبالی – در حالی که همه توجهات به 4 امتیازی است که از سپاهان کسر شده اما این تیم یک مشکل بسیار بزرگ دیگر هم دارد.

به گزارش فوتبالی، رای کمیته انضباطی درباره باشگاه سپاهان که دیشب صادر شد سر و صدای زیادی را ایجاد کرده است. کسر 4 امتیاز از سپاهان، مخالفان و موافقان این رای را روبروی هم قرار داده است. 

اما این رای یک بخش دیگر هم داشت که فعلا کمتر مورد توجه قرار گرفته است. در این رای نام 6 بازیکن سپاهان قید شده و آمده است که قرارداد این بازیکنان چند بند از قوانین را نقض کرده و غیر قانونی است.

در انتهای رای و در بخش مهمی از آن هم به باشگاه سپاهان تذکر داده شده که در صورت عدم اصلاح قراردادها، استفاده از بازیکنان مورد گزارش توسط باشگاه مجاز نخواهد بود. این 6 بازیکن رضا اسدی، سید پیام نیازمند، هادی محمدی، رضا شکاری، کاوه رضایی و احسان پهلوان هستند.

سپاهان در بازی اول مقابل تراکتور از نیازمند، اسدی و شکاری در ترکیب اصلی استفاده کرد. محمدی و رضایی هم در دقایق پایانی به زمین آمدند.

در بازی دوم مقابل ذوب آهن هم نیازمند، محمدی، اسدی و شکاری در ترکیب اصلی بودند و پهلوان و رضایی به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شدند.

در هفته سوم و بازی با استقلال هم سپاهان از نیازمند، شکاری و اسدی در ترکیب اصلی بهره گرفت و رضایی در اواخر بازی به ترکیب سپاهان اضافه شد.

در نهایت در بازی هفته چهارم مقابل پیکان، ژوزه مورایس سرمربی سپاهان نیازمند، اسدی و شکاری را در ترکیب اصلی گذاشت و محمدی از ابتدای نیمه دوم به زمین آمد.

در میان این بازیکنان هم اسدی با 4 گل زده آقای لیگ است و مهره تاثیر گذاری برای سپاهان است. نقش نیازمند و شکاری هم در تیم، کمتر از اسدی نیست. به نظر می‌رسد این 3 نفر همیشه در ترکیب اصلی هستند اما نفرات دیگر یعنی رضایی، پهلوان و محمدی کمابیش و به عنوان بازیکن جانشین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اما حالا با رایی که کمیته انضباطی داده است سپاهان نمی‌تواند از این 6 نفر استفاده کند! در واقع تا وقتی مشکل قرارداد این 6 بازیکن حل نشود مورایس حق استفاده از آنها را ندارد. این در حالیست که همین حالا قرارداد عیسی آل کثیر و برایان دابو به دلیل عبور سپاهان از سقف قراردادها ثبت نشده است.

حالا دردسر بزرگ سپاهان، حل مشکل قرارداد این 6 نفر است. از این 6 نفر دو نفر قرارداد ارزی دارند و بقیه هم قرارداد فصل بعدشان بیش از سقف قانونی ثبت شده است. بازی بعدی سپاهان در لیگ برتر قرار است در تاریخ 15 مهر مقابل صنعت نفت آبادان برگزار شود و باشگاه باید قبل از این تاریخ مشکل قراردادها را حل کند. وگرنه اجازه استفاده از آنها را نخواهد داشت.

به این ترتیب سپاهان در بازی بعدی مقابل صنعت نفت ممکن است با غیبت این 6 بازیکن و دو بازیکن دیگر یعنی آل کثیر و دابو مواجه باشد و این یک بحران بزرگ برای مدعی قهرمانی در لیگ برتر است.

1359