روایت طاهری از پنالتی جنجالی دربی نود

روایت طاهری از پنالتی جنجالی دربی نود

پایگاه خبری فوتبالی- سرپرست قبلی تیم استقلال، درباره یکی از اتفاقات جنجالی دربی شماره 90 صحبت کرده است.

به گزارش فوتبالی، اهمیت آن دربی به حدی بود که اگر استقلال حریف سنتی‌اش را شکست می‌داد شانس زیادی برای قهرمانی داشت اما شکست استقلال در آن مسابقه به همراه شکست به پدیده در مشهد، شانس قهرمانی شاگردان وینفرد شفر در لیگ را منتفی نکرد.

پرسپولیس در شرایطی با گل احمد نوراللهی برنده آن دربی شد که فرشید اسماعیلی در آن بازی، به طرز بسیار عجیبی ضربه پنالتی‌اش را از دست داد.

درباره آن پنالتی روایت‌های زیادی مطرح شده و این اتهام به مهدی رحمتی زده شده که او جلوی پنالتی زدن گادوین منشا را در آن بازی گرفت تا فرشید اسماعیلی پشت توپ قرار بگیرد و پنالتی‌اش را هدر دهد.

بیژن طاهری که در آن مقطع دستیار وینفرد شفر بود، در بخشی از مصاحبه‌اش با ایسنا درباره آن پنالتی، از رحمتی دفاع کرده و گفته است: اصلا مشخص نشده بود که کدام بازیکن پنالتی بزند. کسی درباره پنالتی زدن حرف نزده بود. فقط مهدی رحمتی به منشا گفت چون تو پرسپولیس بودی، نگفت فرشید اسماعیلی بزند یا منشا نزند، واقعا آن‌جا در حق مهدی رحمتی اجحاف شد. همه جا گفتند رحمتی گفته منشا نزند و اسماعیلی بزند. 

صحبتهای طاهری یک نکته ریز دارد. اینکه مشخص نشده بود چه کسی باید پنالتی استقلال را بزند. این وظیفه کادر فنی است که پنالتی‌زن اول تیم را در طول فصل مشخص کند و ایراد از شفر و همکارانش بوده که در آن زمان تکلیف پنالتی‌زن اول تیمشان را معلوم نکرده بودند تا چنین جنجالی به وجود بیاید.

۹۰۹۸