انصاری: مصدومیت‌ها مانع ادامه فوتبال شد/ فعلا قصد ورود به فضای مربیگری را ندارم

انصاری: مصدومیت‌ها مانع ادامه فوتبال شد/ فعلا قصد ورود به فضای مربیگری را ندارم

پایگاه خبری فوتبالی- مدافع اسبق تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید که فعلا قصد ورود به فضای مربیگری را ندارد.

به گزارش فوتبالی، محمد انصاری در حاشیه برگزاری کلاس مربیگری A آسیا اظهار داشت: چند سال فوتبال بازی کردم و الان هم در کلاس مربیگری هستم. فضای کار تفاوت دارد اما تلفیق ین دو در نوع خود جالب توجه است.

وی با اشاره به خداحافظی‌اش از فوتبال افزود: مصدومیت‌ها مانع ادامه فوتبال شد. سه مرتبه آسیب‌دیدگی از ناحیه رباط صلیبی موجب شد این تصمیم را بگیرم. هر چند می‌توانستم قرارداد ببندم و پیشنهاد هم از چند تیم داشتم اما ترجیح دادم تا با همان کیفیتی که داشتم از دنیای حرفه‌ای خداحافظی کنم.

مدافع اسبق پرسپولیس در مورد اخلاق در فوتبال نیز اضافه کرد: خودم را در این زمینه موفق نمی‌دانم اما مربی که از نظر اخلاقی ضعیف باشد در بحث فنی هم نمی‌تواند اثربخش باشد و بالعکس؛ در واقع این دو تلفیقی از یکدیگر هستند.

وی درباره ورود به فضای مربیگری نیز اضافه کرد: فعلا قصد ورود به فضای مربیگری را ندارم. اگر قرار است این اتفاق رخ دهد مثل فوتبالم قصد دارم پله پله این روند را طی کنم. از دو تیم لیگ برتری پیشنهاد فعالیت به عنوان کمک مربی را داشتم اما خودم ورود به این فضا را خیلی زود می‌دانم. مربیانی حضور دارند که خیلی از من جلوتر هستند اما باید این مسیر پله‌پله طی شود.

انصاری در مورد کار کردن در فضای فوتبال پایه نیز گفت: کار کردن در فضای پایه به مراتب سخت‌تر از لیگ برتر و بزرگسالان است چون امکانات سخت‌افزاری که ضرورت فوتبال است، در فوتبال پایه وجود ندارد و این کار را سخت‌تر می‌کند. باید نگاه ویژه‌ای به فوتبال پایه شود چرا که زمینه‌ساز فوتبال رده بزرگسالان است. الان قطر قهرمان رقابت‌های پایه می‌شود و این نتیجه کمپ‌های مجهزی است که در این کشور وجود دارد.

بازیکن اسبق پرسپولیس در مورد شرایط این تیم در آستانه لیگ قهرمانان آسیا ادامه داد: از صمیم قلبم آرزوی موفقیت دارم. در آسیا رنگ مطرح نیست و مهم این است که تیم‌ها نماینده ایران هستند. هر سه نماینده ایران بازی‌های سختی در پیش دارند. سابقه نشان داده است که می توانند مثل بازی‌های گذشته با پتانسیل بازیکنان نتایج خوبی بگیرند.

وی در مورد شرایط تیم ملی نیز اضافه کرد: امیر قلعه‌نویی نیازی به تعریف من ندارد و از مربیان خوب کشور است. شاخصه او مدیریت خوبی است که نسبت به تیم‌هایش دارد و از پتانسیل بازیکنان هم آگاه است. امیدوارم این نسل طلایی بتواند در مسابقات آسیایی نتایج خوبی بگیرد.

2636