گزارش روز/ برگزاری شهرآورد 102 در خارج از مرزهای ایران؛ قطر میزبان سرخابی‌ها؟

گزارش روز/ برگزاری شهرآورد 102 در خارج از مرزهای ایران؛ قطر میزبان سرخابی‌ها؟

پایگاه خبری فوتبالی- مجری تلویزیونی برنامه ورزشگاه از احتمال برگزاری صد و دومین دربی استقلال و پرسپولیس به میزبانی قطر خبر داد!

به گزارش فوتبالی، چند روز پیش برنامه هفته‌های پنجم تا نهم لیگ برتر در حالی اعلام شد که وضعیت دربی پرسپولیس و استقلال در آن نامشخص بود. موضوعی که باعث شد گمانه زنی‌های زیادی پیرامون آن صورت بگیرد. در این بین خبری که امروز درباره این بازی اعلام شد همه را شگفت زده کرد.

مجری برنامه ورزشگاه، صبح امروز اعلام کرد قطر میزبان احتمالی این بازی خواهد بود. او این خبر را بر اساس شنیده‌های خودش مطرح کرد و به احتمالی بودن آن تاکید داشت. به گفته این مجری هواداران استقلال و پرسپولیس هم برای این بازی می‌توانند در ورزشگاه حاضر شوند و بلیت فروشی هم به صورت دلاری انجام خواهد شد.

مجری برنامه ورزشگاه همچنین مدعی شد مذاکراتی برای برگزاری دربی 102 در قطر انجام شده و اگر مشکل خاصی رخ ندهد برای اولین بار در تاریخ این مسابقه بزرگ در خارج کشور برگزار خواهد شد. او به درآمدهای دلاری حاصل از این اتفاق هم اشاره کرد و حتی گفت در این بازی وی ای آر هم حاضر خواهد بود. نکته عجیبی که انگار مجری فراموش کرده نمی شود یک بازی در یک لیگ دارای وی ای آر باشد و دیگر بازیها، وی ای آر نداشته باشند. چرا که یکپارچگی مسابقات زیر سوال می رود. 

همچنین خبرگزاری تسنیم در گزارشی از دیدار اخیر مهدی تاج با همتای قطری‌اش خبر داده که در آن برای برگزاری دربی 102 به میزبانی قطر رایزنی شده است. جالب اینجاست که سهیل مهدی به عنوان رییس سازمان لیگ نسبت به این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده است. او البته این را هم گفته که "مهدی تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، رئیس مجمع سازمان لیگ هم است و در واقع فدراسیون و سازمان لیگ به هم مرتبط هستند. قطعاً اگر تصمیمی گرفته شود به ما هم ابلاغ خواهد شد."

مسائلی مانند عدم تخصیص حق پخش تلویزیونی و احتمال برگزاری بازی بدون تماشاگر به واسطه تعمیرات ورزشگاه آزادی مهمترین دلایل این تصمیم فدراسیون فوتبال عنوان شده است.

باید دید در نهایت این اتفاق خواهد افتاد و دربی در قطر برگزار خواهد شد یا نه.

6442