امیدواری استقلال به پرونده آمانوف؛ مراقب باشید مثل استوکس نشود

امیدواری استقلال به پرونده آمانوف؛ مراقب باشید مثل استوکس نشود

پایگاه خبری فوتبالی – یکی از عجیب‌ترین پرونده‌های انضباطی علیه استقلال، پرونده شکایت عزیزبک آمانوف هافبک ازبکستانی سابق این تیم است.

به گزارش فوتبالی، دیروز خبر رسید که فیفا با شکایت این بازیکن، استقلال را به پرداخت 512 هزار یورو به این بازیکن محکوم شده است.

ماجرای آمانوف از این جهت عجیب است که به نظر نمی‌رسید شکایت او به ضرر استقلال تمام شود. این بازیکن ازبک در 20 بهمن 1400 و با درخواست فرهاد مجیدی به جمع آبی‌پوشان ملحق شد. اما در زمان ساپینتو، مربی پرتغالی به آمانوف اعتقادی نداشت و در اکثر مسابقات او را از لیست 18 نفره خط می‌زد. در نهایت هم ساپینتو به باشگاه اعلام کرد نیازی به این بازیکن ندارد.

باشگاه استقلال قصد داشت با پرداخت مطالبات آمانوف با او تسویه حساب کند اما آمانوف ترجیح داد پولش را از استقلال نگیرد، از این تیم جدا شود و سپس کل پولش را با شکایت به فیفا از استقلال بگیرد!

او یک روز بی‌خبر از ایران رفت و به تیم نسف قرشی ازبکستان پیوست. استقلال ITC او را صادر نکرد و باشگاه نسف قرشی راسا اقدام به دریافت ITC از فیفا کرد.

در واقع این طور به نظر می‌رسید که استقلال می‌تواند از او شکایت کند اما حالا ماجرا برعکس شده و آمانوف از استقلال شکایت کرده و حتی رای هم گرفته است.

البته ظاهرا باشگاه استقلال دفاعیه محکمی دارد و قصد دارد جزئیات رای را از فیفا بگیرد. آبی‌ها امیدوارند با دفاعیه محکمی که دارند از شر این حکم سنگین خلاص شوند.

البته سابقه نشان داده باشگاه‌های ایرانی در چنین مواردی موفق به دفاع از حق خودشان نمی‌شوند. مثلا آنتونی استوکس جوری از پرسپولیس رفت که به نظر می‌‌رسید پرسپولیس می‌تواند یک غرامت درست و حسابی از این بازیکن بگیرد.

اما نه تنها پرسپولیس موفق به دریافت غرامت نشد بلکه با رای فیفا مجبور شد باقی مانده قرارداد این بازیکن دردسرساز را بدهد! بنابراین استقلالی‌‌ها باید خیلی هوشمندانه عمل کنند. وگرنه ناچار می‌شوند یک جریمه 500 هزار دلاری را بپردازند!

1359