فولاد صفر - پرسپولیس دو/ سه امتیاز به ارزشِ گنج با یاسین و "پورعلی گنج!"/ منصوریان رفت اما عادتِ باختن نرفت!

فولاد صفر - پرسپولیس دو/ سه امتیاز به ارزشِ گنج با یاسین و  "پورعلی گنج!"/ منصوریان رفت اما عادتِ باختن نرفت!

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس توانست در بازی خارج از خانه مقابل فولاد به سه امتیاز ارزشمند دست پیدا کند.

به گزارش فوتبالی، در ادامه رقابت‌های هفته چهارم لیگ برتر از ساعت 21:30 امشب، تیم فولاد میزبان پرسپولیس بود. دیداری که در نیمه اول بازی بدون گل خاتمه یافت اما در نیمه دوم با گل‌های پورعلی گنجی و سلمانی با نتیجه دو بر صفر به سود شاگردان گل‌محمدی خاتمه یافت.

با این برد پرسپولیس 10 امتیازی شد و بالاتر از استقلال در رده دوم جدول قرار گرفت و فولاد هم با پذیرفتن چهارمین شکست فصل و تفاضل گل (10-) با قعرنشینی به تعطیلات لیگ رفت.

مهمترین اتفاقات و حواشی این بازی را در ادامه مرور کنید..


ترکیب فولاد: کریستوفر کنت، جفرسون باهیا، ایوب والی (سینا شاه عباسی 38)، موسی کولیبالی ، علی شجاعی، مجتبی نجاریان، محمد آبشک، محمد علی‌نژاد، کاندیو، سینا مریدی (محمدرضا غبیشاوی 69) و گادوین منشا (محمد عباس زاده 69).

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مرتضی پورعلی گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی (شهاب زاهدی 59)، میلاد سرلک، مسعود ریگی، سعید صادقی (گئورگی گولسیانی 88)، مهدی ترابی (سینا اسدبیگی 88)، محمد عمری (یاسین سلمانی 83) و وحید امیری

داوران: حسن اکرمی، قهرمان نجفی، دانیال باشنده و امیر ایار

ناظر: محمدرضا اکبریان


کارت زرد: مرتضی پورعلی گنجی (50)، سینا مریدی (50)، محمدحسین کنعانی زادگان (83)

کارت قرمز: -

گلزنان بازی: مرتضی پورعلی گنجی (65)، یاسین سلمانی (3+90)

نیمه اول:

دقیقه 5: گادوین منشا در موقیت تک به تک قرار گرفت اما کمک داور اعلام آفساید کرد.

دقیقه 11: مجتبی نجاریان سانتر خطرناکی به روی دروازه پرسپولیس انجام داد اما هیچ بازیکنی از فولاد حضور نداشت و بیرانوند به راحتی توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 13: شوت سعید صادقی با خوبی توسط کریستوفر کنت دفع شد و در ادامه مدافعان فولاد توپ را به کرنر فرستادند.

دقیقه 14: وحید امیری پشت خط دفاع فولاد صاحب توپ شد اما ضربه او دقیق نبود و از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 23: پاس دیدنی وحید امیری به پشت مدافعان فولاد در حالی به محمد عمری رسید که داور اعلام آفساید کرد. البته از تصاویر تلویزیونی اینطور به نظر رسید که کمک داور اشتباه کرده است.

دقیقه 24: محمد عمری با پاس به بیرون محوطه جریمه توپ را برای مسعود ریگی فرستاد و شوت ناگهانی ریگی با واکنش تماشایی کریستوفر کنت راهی کرنر شد.

دقیقه 27: شوت زاویه دار محمد عمری از پشت محوطه جریمه توسط دروازه بان فولاد مهار شد.

دقیقه 44: مهدی ترابی از درون محوطه فولاد شوت‌زنی کرد که توپ بعد از برخورد با جفرسون باهیا به شکل ناگهانی بر خلاف جهت کریستوفر کنت تغییر مسیر داد اما با خوش شانسی فولادی‌ها راهی کرنر شد.

* شش دقیقه وقت تلف شده برای نیمه اول بازی لحاظ شد.

دقیقه 5+90: محمد آبشک با پاس رو به عقب توپ را به محمد علی نژاد و شوت این بازیکن به شکلی نفس‌گیر از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

* در لحظه سوت پایان نیمه اول، بین محمد آبشک و علی نعمتی درگیری لفظی رخ داد که با دخالت دیگر بازیکنان همراه شد.

نیمه دوم:

* پیش از شروع نیمه دوم، برخی حواشی باعث شد داور با تاخیر اجازه آغاز بازی را بدهد.

دقیقه 50: محمد علی نژاد در آستانه قرار گرفتن در موقعیت گلزنی بود که قبل از رسیدن به محوطه جریمه پرسپولیس با خطای مرتضی پورعلی گنجی متوقف شد. در این صحنه داور به بازیکن خاطی کارت زرد نشان داد اما فولادی‌ها معتقد بودند باید رنگ کارت قرمز باشد.

دقیقه 52: ضربه آزاد توسط گادوین منشا زده شد که از کنار دروازه پرسپولیس راهی اوت شد.

دقیقه 55: پاس علی نعمتی به دهانه دروازه با تکل به موقع مدافع فولاد راهی کرنر شد.

دقیقه 56: توپ روی فعل و انفعالات بازیکنان دو تیم در نزدیکی دروازه به دانیال اسماعیلی‌فر رسید و ضربه خطرناک او توسط دروازه‌بان فولاد مهار شد تا یکی دیگر از جدی‌ترین فرصت‌های 

گلزنی پرسپولیس از دست برود.

دقیقه 62: ضربه سر شهاب زاهدی از کنار دروازه فولاد به بیرون رفت.

(گل اول پرسپولیس) دقیقه 65: بازیکنان پرسپولیس در ادامه حملات خود توپ را به درون محوطه فولاد ارسال کردند که با ضربه سر دیدنی مرتضی پورعلی گنجی تبدیل به اولین گل بازی شد.

گل اول پرسپولیس به فولاد

دقیقه 71: سعید صادقی در نزدیکی محوطه جریمه فولاد متوقف شد تا داور اعلام خطا کند و پرسپولیس در زاویه‌ای مناسب صاحب موقعیت خوبی شود.

دقیقه 72: مهدی ترابی ضربه آزاد را زد که توپ به محمد آبشک برخورد کرد و راهی کرنر شد.

دقیقه 78: ارسال مجتبی نجاریان با دفع ناقص علیرضا بیرانوند همراه شد اما هیچ مهاجمی از فولاد حضور نداشت که که از توپ برگشتی استفاده کند.

* در دقیقه 85 به دلیل برخی اتفاقات پشت دروازه پرسپولیس حسن اکرمی بازی را متوقف کرد و به همراه کمک‌های خود از زمین خارج شد. البته خیلی زود شرایط لازم فراهم شد و بازی از سر گرفته شد.

* پنج دقیقه وقت تلف شده برای نیمه دوم در نظر گرفته شد.

دقیقه 1+90: شهاب زاهدی در نزدیکترین فاصله به دروازه فولاد نتوانست به توپ ضربه بزند و این فرصت پرسپولیس به راحتی از دست رفت.

(گل دوم پرسپولیس) دقیقه 3+90: یاسین سلمانی به خوبی از پاس رو به عقبی که شهاب زاهدی فرستاده بود استفاده کرد و با یک شوت محکم دروازه فولاد را باز کرد.

گل دوم پرسپولیس به فولاد

* بعد از به ثمر رسیدن دومین گل پرسپولیس، تماشاگران حاضر در ورزشگاه اشیاء مختلفی به درون زمین مسابقه پرتاب کردند.

6442