داوری: هنوز نتوانسته‌ایم به ورزشکاران حقوق بدهیم

داوری: هنوز نتوانسته‌ایم به ورزشکاران حقوق بدهیم

پایگاه خبری فوتبالی- سرپرست فدراسیون دوومیدانی گفت: هنوز نتوانسته‌ایم به ورزشکاران حقوق بدهیم. فکر می‌کردیم بتوانیم قبل از بازی‌های آسیایی این کار را انجام بدهیم، ولی فعلاً امکان پذیر نشده است

به گزارش فوتبالی، افشین داوری، سرپرست فدراسیون دوومیدانی که در نشست خبری مربوط به بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت کرده بود، اظهار داشت: ما تقریباً به صورت جدی از اردیبهشت ماه آغاز به اردوها برای حضور در بازی‌های آسیایی کردیم، چون همان زمان سرپرست فدراسیون شدم. بیش از سه ماه تمام ورزشکاران را تحت پوشش داشتیم و در این مسیر به مسابقات قهرمانی آسیا هم رفتیم و برخی نفرات در آنجا مورد آزمون قرار گرفتند. به دلیل کم بودن زمان و اصرار ستاد بازی‌ها مجبور به تکمیل اسامی شدیم، ولی با هماهنگی و همکاری کمیته ملی المپیک و ستاد بازی‌ها، مدت زمان معرفی نفرات اعزامی بیشتر طول کشید.

وی افزود: هنوز هم ما نزدیک به بیست روز تا بازی‌ها زمان داریم و ورزشکاران رو به پیشرفت هستند. امیدواریم آن شش نفر در بخش مردان بتوانند رکوردهای خود را در این میدان بزرگ هم تکرار کنند و شرایط مطلوبی داشته باشیم. دو بانو دونده هم داریم که در قهرمانی آسیا عملکرد خوبی داشتیم و اگر رکوردهای خود را تکرار کنند، شانس‌های خوبی خواهند داشت.

داوری تصریح کرد: حدادی در تهران اردو زده و به خودش سخت گرفته تا بتواند یک مدال دیگر هم بگیرد. تفتیان به ایران برگشته است. او نمودار رشد قابل قبولی داشته است و رکوردهایش نشان می‌دهد که رو به رشد است. مهدی پیرجهان الان در ترکیه تمرین می‌کند. حسین کیهانی اخیراً به ترکیب اضافه و جایگزین رضا مقدم شد. حسین رسولی شرایط آرمانی دارد و امیدوارم با هدایت هادی سپهرزاد رکوردهای خوبی به ثبت برساند. همچنین مهدی صابری با مربی‌اش در مشهد تمرین می‌کند و خوشبختانه شرایط قابل قبولی را طی می‌کند. خانم فصیحی با رکورد خوبی مدال نقره آسیا را گرفت و جزو نفرات پرافتخار ما است. اسماعیل‌نژاد هم جزو رکوردداران است و می‌تواند خوب بدرخشد. امیدوارم در بازی‌ها بتوانیم بچه‌ها رکوردهای خود را تکرار کنند و باعث افتخار شوند.

داوری درباره کم کردن حاشیه‌های ورزشکاران دوومیدانی گفت: یکی از چالش‌های ورزش، نحوه رسیدگی به آن است. ما یک برنامه‌ریزی کردیم و چهار رویداد مهم را در آن دیدیم. ما یک کادر فنی از بدنه فدراسیون انتخاب کردیم و کسانی را آوردیم که درک دوومیدانی را بیشتر متوجه می‌شدند. بنابراین کادر خوبی در پشت بچه‌ها حضور دارد. همچنین یک هیئت رئیسه خوب هم حضور دارد و هر نکته‌ای که کمیته فنی اعلام می‌کند، فراهم می‌آورد. این مسئله از تشنج وضعیت کم کرد، ولی همه نمی‌توانند رضایتمند شوند.

وی افزود: هنوز نتوانسته‌ایم به ورزشکاران حقوق بدهیم. فکر می‌کردیم بتوانیم قبل از بازی‌های آسیایی این کار را انجام بدهیم، ولی فعلاً امکان پذیر نشده است. ما برای بازی‌های پیش‌بینی کرده‌ایم که به مدال طلا دویست میلیون، به نقره 150 میلیون و به برنز 100 میلیون تومان بدهیم و نصف آن نیز به مربی مربوطه پرداخت شود. اگر بچه‌ها رکوردهای خود را تکرار کنند، می‌توانند در هانگژو مدال بگیرند. ما برای بچه‌هایی که وارد تیم ملی شدند، شرایط هتلی در نظر گرفتیم و کلینیک را نیز فعال کردیم و این‌ها یک سری ذهنیت‌ها را کاهش داد.

همچنین هادی سپهرزاد مدیر تیم های ملی دوومیدانی هم در این نشست خبری با بیان اینکه دوومیدانی امسال چالش های زیادی را پشت سر گذاشت گفت: ما امسال بعد از چند سال شاهد برگزاری مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا بودیم و به همین دلیل دو مسابقه اصلی در سال را داشتیم و ورزشکاران باید خود را در فاصله کمی آماده برای حضور در دو مسابقه در پیک آمادگی نگه می‌داشتند و این کار سختی بود.

وی ادامه داد: باید دوومیدانی‌کاران رکوردهای خوب را نزدیک مسابقات بدست می آوردند و جامعه دوومیدانی در این وضعیت زود ورزشکاران را انتخاب کرد. یکی از مسائل و چالش‌های ما این بود که احسان حدادی دیر برای تمرینات استارت زد اما خدا را شکر توانسته خود را به گروه اعزامی برساند. در رکوردگیری ها بالای 60 داشته و در مسابقات قهرمانی کشور هم حاضر خواهد شد.

وی افزود: یکی از مسائل تعداد سهمیه کم بوده که از روز اولی که آقای داوری به فدراسیون ورود کرد دنبال افزایش این سهمیه بودند اما این اتفاق نیفتاد. دوومیدانی ورزش کیفی نیست کمی است. در سال 2010 کاوه موسوی با عددی که فکر نمی‌کردیم صاحب مدال نقره شد و اگر ورزشکاران بیشتری می‌بردیم شاید اتفاقات بهتری می‌افتاد اما با این حال تلاش شد هشت نفر از بهترین‌ها را راهی هانگژو کنیم.

مدیر تیم های ملی دوومیدانی کشورمان در دفاع از دوندگان زن هم بیان کرد: در شرایطی که در دنیا قدمت دوندگان زن زیاد بوده و تعداد ورزشکاران زیاد است و در مسابقات جهانی 4 نماینده و در آسیا دو نماینده می‌توانیم داشته باشیم. با این شرایط در مسابقه دوی سرعت دوندگان زن ما بسیار خوب شده‌اند و ما الان در دوی سرعت زنان چند ورزشکار خوب داریم.

امیدواریم دوومیدانی در بازی‌های آسیایی بهترین عملکرد را داشته باشد اما متاسفانه برخی دوستان برای این رشته مدالی متصور نشده‌اند اما امیدواریم دوومیدانی در بازی‌های آسیایی با بهترین نفرات راهی هانگژو شده و از حیثیت خود دفاع کند.

سپهرزاد درباره پیش‌بینی اش در کسب مدال گفت: داوری هم گفت که تکرار و بهبود رکورد باعث کسب مدال می‌شود. باید با شرایط ورزشکار در روز مسابقه هم توجه کنیم. شاید شش ورزشکار از این هشت نفر شانس مدال دارند.

وی درباره شرایط احسان حدادی گفت: فکر می‌کنم با رکورد بالای 60 متر شانس مدال وجود دارد و با توجه به اینکه او اخیراً این رکورد را داشته، می‌تواند مدال بگیرد.

1999