پیش بازی استقلال تهران – استقلال خوزستان/ گل شماره 1000 ثبت می‌شود؟

پیش بازی استقلال تهران – استقلال خوزستان/ گل شماره 1000 ثبت می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی- بعد از حدود پنج سال دو تیم آبی پایتخت و آبی خوزستان مقابل هم قرار می‌گیرند.

به گزارش فوتبالی، چهارمین هفته لیگ برتر با مصاف دو تیم همنام تهرانی و خوزستانی آغاز می‌شود. مصافی که در آن هر یک از برادرخوانده‌های استقلالی برای فراموش کردن باختشان در بازی قبلی باید در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به دنبال برد باشند. 

* اتفاق ویژه

مهمترین اتفاقی که در این بازی همه منتظرش هستند به ثمر رسیدن هزارمین گل استقلال تهران در تاریخ لیگ برتر است. شاگردان نکونام در هفته دوم مقابل ملوان گل شماره 999 را ثبت کردند اما با ناکامی در بازی با سپاهان از رسیدن به عدد 1000 بازماندند و امیدوارند که در بازی فردا بتوانند هزارمین گلشان در لیگ برتر – با احتساب سه گلی که با رای کمیته انضباطی به حسابشان واریز شده – را ثبت کنند.

* به روایت آمار

10 تقابل اخیر دو تیم با 4 برد استقلال تهران، 2 برد استقلال خوزستان و 4 مساوی همراه بوده است. نکته جالب در این خصوص پر گل بودن مصاف های این دو تیم است چرا که در مجموع این 10 بازی 29 گل وارد دروازه‌ها شده که آماری قابل توجه است. 

در این بین پر گل ترین مصاف آبی‌های تهران و خوزستان 8 گل داشته که روز 20 آذر 1393 در چارچوب هفته هفدهم لیگ سیزدهم برگزار شده و با تساوی 4 بر 4 به پایان رسیده است. دومین بازی پرگل این دو تیم هم به آخرین مصاف آنها یعنی 11 اردیبهشت 1398 و هفته 28 لیگ هجدهم برمی‌گردد. دیداری که با حساب 4 بر 2 به سود استقلال تهران تمام شد.

* نتیجه هفته گذشته

استقلال تهران با گل رضا اسدی، بازنده جدال با سپاهان در أصفهان بود.

بازی هفته سوم استقلال خوزستان مقابل تراکتور به دلیل حضور تیم تبریزی در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا برگزار نشد. شاگردان پورموسوی در هفته دوم، با یک گل از آلومینیوم اراک شکست خوردند

* جایگاه در جدول

استقلال تهران با 6 امتیاز از سه بازی در رده چهارم جدول رده بندی قرار دارد.

استقلال خوزستان در حالی با یک امتیاز از دو بازی در رده چهاردهم است که در صورت برتری مقابل رقیب تهرانی‌اش، صعود قابل توجهی در جدول خواهد داشت.


هفته چهارم لیگ برتر

دوشنبه 6 شهریور 1402 

استقلال تهران – استقلال خوزستان - 19:30

داوران: امیرسامان سلطانی، علیرا مرادی و محمدصالح عرب آبادی

6442