سابقه امیدوار کننده؛ تراکتور هرگز به الشارجه نباخته است

سابقه امیدوار کننده؛ تراکتور هرگز به الشارجه نباخته است

پایگاه خبری فوتبالی - الشارجه قبلا دو بار با تراکتور بازی کرده اما موفق نشده تیم تبریزی را شکست بدهد.

به گزارش فوتبالی، تیم الشارجه امارات روز سه‌شنبه هفته گذشته در مرحله اول پلی آف لگ قهرمانان آسیا به مصاف باشوندهارا بنگلادش رفت و به برتری دو بر صفر رسید. الشارجه با این پیروزی حریف تیم تراکتور تبریز در مرحله دوم پلی آف شد. تیمی که در این بازی پیروز شود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌کند. 

مسابقه دو تیم روز 31 مرداد 1402 یعنی سه‌شنبه همین هفته در ورزشگاه یادگار امام برگزار خواهد شد. مسابقه‌ای که از ساعت 19:30 به وقت ایران آغاز می‌شود و البته بازی به صورت تک‌بازی برگزار می‌شود. 

در واقع قرار نیست تراکتور برای بازیِ برگشت به امارات سفر کند و تکلیف تیم صعود کننده به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در همین بازی روز سه‌شنبه در تبریز مشخص خواهد شد.

این اولین تقابل دو تیم نیست. تراکتور و الشارجه در فصل 2021 لیگ قهرمانان هم با هم در یک گروه قرار گرفته بودند. این فصل همان فصلی است که مسابقاتش به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت متمرکز در زمین یکی از تیم‌های هر گروه برگزار شد. 

مثلا بازی‌های گروه استقلال در جده و به میزبانی الاهلی عربستان، بازی‌های گروه پرسپولیس در گوآ به میزبانی تیم گوآی هند، بازی‌های فولاد خوزستان در ریاض به میزبانی النصر عربستان و بازی‌های تراکتور در شارجه و به میزبانی الشارجه امارات برگزار شد. 

در حقیقت تراکتور و الشارجه هر دو بازی رفت و برگشت را به میزبانی الشارجه برگزار کردند. بازی رفت دو تیم با تساوی بدون گل تمام شد آن هم در حالی که تراکتور برتری قابل توجهی در کل بازی داشت. در بازی برگشت هم در روز آخر مسابقات مرحله گروهی برگزار شد تراکتور موفق شد با دو گل میزبانش را شکست بدهد. 

هر دو گل تراکتور را محمد عباس‌زاده زد. با این وجود در این گروه الشارجه اول شد و تراکتور به عنوان یکی از بهترین تیم‌های دوم گروه‌ها به مرحله بعد صعود کرد. 

حالا دو سال بعد از آن دو مسابقه، دو تیم بار دیگر باید با هم بازی کنند. این بار مسابقه برای هر دو تیم اهمیت بیشتری دارد. اگر آن روز صعود الشارجه به مرحله حذفی قطعی شده بود و فقط تراکتور برای صعود نیاز به برد داشت امروز، فقط یک تیم برنده می‌شود و به مرحله گروهی صعود می‌کند.

1359