گزارش ویژه/ تاوان مدیریت فصل پیش استقلال؛ سقف امسال، پارسال پر شد!

گزارش ویژه/ تاوان مدیریت فصل پیش استقلال؛ سقف امسال، پارسال پر شد!

پایگاه خبری فوتبالی - مشکل بزرگی که این روزها گریبان استقلال را گرفته، نتیجه افزایش بی‌رویه مبلغ قراردادها در دوران مدیریت قبلی است.

به گزارش فوتبالی، استقلال این روزها برای ثبت قرارداد بازیکنان و مربیان جدیدش دچار مشکل شده است. ظاهرا مبلغ قرارداد بازیکنان و مربیان این تیم از سقف عبور کرده است و مدیران باشگاه نمی‌توانند قرارداد چند بازیکن جدید به اضافه مهدی هاشمی‌نسب را که به کادر فنی تیم اضافه شده‌اند ثبت کنند.

البته این مشکل عبور از سقف قرارداد البته مربوط به امسال نیست. این قانون به تازگی وضع شده است اما آنطور که قربانزاده رییس سابق سازمان خصوصی سازی و بعدا علی فتح الله زاده و حتی حجت کریمی گفته بودند قراردادهای باشگاه استقلال در زمان مدیریت مصطفی آجورلو ناگهان به شکلی عجیب و تصاعدی افزایش پیدا کرد. افزایش قراردادها به قدری بود که حتی خود بازیکنان هم آن را غیر منتظره می‌دانستند. برای همین هم بود که خیلی از بازیکنان نیمکت‌نشین استقلال، ترجیح می‌دادند در این تیم بمانند. چرا که در باشگاه‌های دیگر نمی‌توانستند حتی نیمی از آن مبلغ را دریافت کنند. 

خیلی از قراردادهایی که در باشگاه استقلال وجود دارد محصول همان دوره است و اعداد آن قراردادها برای بودجه امسال هم لحاظ شده و به همین دلیل با توجه به اضافه شدن چند بازیکن دیگر هم باعث عبور از سقف شده است. سقف قرارداد برای باشگاه استقلال 300 میلیارد تومان است اما همین حالا مجموع قرارداد اعضای این باشگاه به 302 میلیارد تومان رسیده است!

این در حالی است که سقف قرارداد برای باشگا‌ه‌هایی که سهمیه آسیایی گرفته‌اند بیشتر است. آسیایی‌ها می‌توانند 325 میلیارد تومان قرارداد ببندند. اما نکته این است که استقلال هم سهمیه آسیایی گرفته بود؛ آن هم با قهرمانی بدون باخت در لیگ برتر! در نتیجه این تیم هم می‌توانست بیشتر هزینه کند اما اشتباهات مدیریتی در این باشگاه که هر روز ابعاد بیشتری از آن رونمایی می‌شود سهمیه استقلال را به تیم دیگری داد!

در واقع تیم الانِ استقلال باید تاوان مدیریت اشتباه فصل پیش باشگاه را بدهد. مثل تیم سال گذشته که در بزنگاه‌های مهم گرفتار شد و به علت اشتباه مدیران، فرصت‌های خوبی را از دست داد. حالا بیم آن می‌رود که تاوان دادنِ استقلال تا چند سال دیگر هم طول بشکد. چون در حال حاضر استقلال نه می‌تواند قرارداد بازیکنان جدیدش را ثبت کند و نه مربیان جدیدش را. این مساله می‌تواند استقلال را در طول فصل دچار مشکل کند.

استقلال بدشانسی هم آورده است.از این نظر که قانون سقف قرارداد امسال به صورت سفت و سختی اجرا شد و این در حالی بود که فصل گذشته کسی فکر نمی کرد این فصل بخواهد قانون سقف قرارداد اجرا شود و نظارت سفت و سختی هم روی آن انجام شود.

البته هواداران استقلال معتقد هستند که این سقف قرارداد فقط برای استقلال در حال اجراست و تیمهای مدعی دیگر مثل پرسپولیس، سپاهان و تراکتور سقف را رعایت نکرده اند که البته منصور قنبرزاده، نایب رییس دوم فدراسیون فوتبال چنین اعتقادی ندارد و در برنامه شبهای فوتبالی توضیحات کاملی در این باره داده که در فوتبالی هم به آن پرداخته بودیم. 

1359