گزارش ویژه/ 10 نکته از صنعت نفت – استقلال در آبادان/ آبی ها زهردارتر از نفتی ها

گزارش ویژه/ 10 نکته از صنعت نفت – استقلال در آبادان/ آبی ها زهردارتر از نفتی ها

پایگاه خبری فوتبالی- یک: باور بفرمایید در مردادماه خوزستان، اگر بچه آنجا نباشید راه رفتن هم سخت و طاقت فرماست چه برسد به ۹۰ دقیقه فوتبال پرفشار. اینجاست که کار بزرگ استقلال، ارزشش مشخص می شود.

دو: استقلال همین است، همیشه شما را سورپرایز می کند. هر وقت خیالتان از ناکامی  استقلال راحت بود بدانید ژن این تیم در سختیها آماده برای بردن است و هر وقت همه چیز مهیا بود برای موفقیت آن‌ زمان آماده باشید که تیم در نتیجه گیری 50 -50 باشد!

سه: استقلال کماکان چوب تابستان ۱۴۰۱ و هتل اسپیناس را می خورد. بستن قراردادهایی خارج از عرف و کیلویی مسیر استقلال را حداقل تا سال آینده مسدود کرده تا بلکه کمی بتواند زیر بار تعهدات کمر راست کند. در استقلال از هر طرف که بروید بر وحشت شما افزوده می شود. قراردادهای سال گذشته هم باعث شده سقف قرارداد امسال خیلی زود پر شود.

چهارک استقلال مجیدی ۳-۴-۲-۱ بود و استقلال ساپینتو ۴-۳-۳ و حالا با مدل تازه ای از استقلال روبرو هستیم. ۴-۲-۳-۱ نکونام که مهمترین تفاوتش با پارسال بازی کردن دو هافبک دفاعی( زبیر و مهدی پور) روی دست یکدیگر است. همین تغییر کوچک  فضای کمتری به صنعت نفت داد تا سید حسین حسینی شب راحت تری داشته باشد.

پنج: اما نکونام چه کرد؟ استفاده بهینه از داشته ها و ابزاری که در اختیار دارد. بردن صالح به دفاع راست و جلالی به چپ سرعت را به کناره های خط دفاعی استقلال اضافه کرد. گذاشتن یامگا در دفاع راست توسط ساپینتو اشتباه محض بود. یامگا هر چه به هجده قدم حریف نزدیکتر بازی کند زهردار تر است.

شش: هیچ کس جز نکونام از آرش رضاوند بلد نیست به خوبی بازی بگیرد. عملیات احیای آرش در فولاد لیگ بیست و یکم استارت خورد در استقلال ساپینتو همه ورژن کاملتری از رضاوند را دیدند و حالا وقت بهره وری است. باور بفرمایید غیبت سعید مهری توفیق اجباری برای استقلال است، ضریب توپ لو دادن در خط میانی استقلال به طرز قابل ملاحظه ای کاهش یافته بود و از شوتهای بی هدف هم خبری نبود.

هفتک سال گذشته وقتی ویسی به نفت اضافه شد شوک خوبی به این تیم داده شد. اما این فصل حکایت دیگری است. نفت با تیم پرانگیزه اواخر لیگ قبل کیلومترها فاصله داشت. تغییرات این تیم اگر چه کم بوده اما شوک حضور ویسی هم اثرش را از دست داده، اینجاست که عبدالله باید تدبیر دیگری به کار بگیرد.

هشت: به بازی خوب و مؤثر جلالی و حردانی اشاره کنیم که ۹۰ دقیقه بدون نقص عمل کردند، اما آنچه استقلال را به مقصود می رساند تداوم است نه جرقه. باید دید استقلال در بازیهای سخت چه خواهد کرد.

نه: درباره استقلال این روزها زیاد حرف زده می شود و از اختلاف ها گفته می شود اما چیزی که مهم است واقعیت هاست. باور اینکه یک مدیر بدون هماهنگی با کادرفنی بازیکن بخرد یا بازیکن بیاورد سخت است. چون کلا کار باشگاهداری نمی تواند بدون هماهنگی بین مدیر باشگاه و سرمربی شکل بگیرد. مهم واقعیت هاست و نه حتی خبرها و شنیده ها و درگوشی ها. 

ده: گام اول را استقلال‌نکونام محکم برداشت اما برای قضاوت در مورد این تیم خیلی خیلی زود است، با این تیم که میزان تلاش و دوندگی اش بیشتر از خلاقیتش است می توان به آینده استقلال امیدوار بود به شرط اینکه این برد شیرین آنها را از کم کردن کاستیها دور نکند.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی

1111