بررسی یک شایعه عجیب برای استقلالی‌ها؛ خبری از انحلال نخواهد بود

بررسی یک شایعه عجیب برای استقلالی‌ها؛ خبری از انحلال نخواهد بود

پایگاه خبری فوتبالی- اخبار منتشرشده درباره انحلال باشگاه استقلال، صحت ندارد.

به گزارش فوتبالی، در راستای تدوین دستور العمل نقل و انتقالاتی که توسط کارگروه فدراسیون فوتبال انجام شد، منصور قنبرزاده نایب رییس فدراسیون و رییس کارگروه حسن نظارت بر اجرای دستورالعمل ناظر بر قرارداد و سقف بودجه باشگاه‌ها در توضیحات جدید خود از قانونی رونمایی کرد که باعث نگرانی هواداران استقلال و چند تیم دیگر شد.

او در این باره به لزوم صدور مجوز حرفه‌ای برای تمام باشگاه‌ها اشاره کرد و یکی از دلایل تنظیم این دستورالعمل را همین مساله عنوان کرد و گفت: «مجوز حرفه‌ای یکی از دلایل وضع دستورالعمل سقف بودجه است. AFC هر سال با توجه به اینکه لیگ برتر ایران حرفه‌ای است، معیارهای سخت‌تری اعمال می‌کند. برای مثال اگر باشگاهی سه دوره نتواند مجوز ملی یا حرفه‌ای بگیرد، قاعدتا نباید در لیگ برتر فعالیت کند. قانون تجارت هم همین را می‌گوید.»

دیروز تیتر احتمال انحلال استقلال روی خروجی برخی سایتهای خبری قرار گرفت اما این خبر مطمئنا تکذیب می شد چون امکان انحلال باشگاهی مثل استقلال وجود ندارد. از قول یک کارشناس حقوق بین‌الملل ورزش یبه این نکته اشاره کرده که اگر قرار به نگرفتن مجوز حرفه‌ای باشد، خبری از انحلال نخواهد بود و هیچ باشگاهی به این خاطر جریمه نخواهد شد.

این را هم باید در نظر گرفت که در همین باره نه تنها علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال بارها گفته در تلاش است جلوی تکرار حذف استقلال از آسیا را بگیرد، بلکه مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال هم روز جمعه در برنامه ورزش و مردم بر لزوم تلاش برای حل این مشکل استقلالی‌ها تاکید کرد. او در این باره گفت: «همه باید تلاش کنیم استقلال برای فصل آینده مجوز حرفه ای را کسب کند. هم وزارت ورزش و هم فدراسیون فوتبال می دانند که استقلال در آسیا یک قدرت است و باید در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد. مطمئن هستم با فرایندی که استقلال دنبال می کند، استقلال از لیگ قهرمانان آسیا حذف نخواهد شد.»

6442