گزارش ویژه/ منتظر جا پای سه عراقی دیگر استقلال می‌گذارد؟

گزارش ویژه/ منتظر جا پای سه عراقی دیگر استقلال می‌گذارد؟

پایگاه خبری فوتبالی- "منتظر محمد" کاپیتان امیدهای عراق که دو سه روز پیش با عقد قراردادی ۲ ساله به خدمت آبی‌پوشان درآمد، چهارمین بازیکن عراقی تاریخ این باشگاه لقب گرفت. 

به گزارش فوتبالی، در تمامی ادوارهای گذشته ۳ بازیکن با ملیت عراقی با پیراهن استقلال به میدان رفتند که با حضور "منتظر محمد" این تعداد به ۴ خواهد رسید . آبی‌ها که در سالیان گذشته از هوار ملامحمد، کرار جاسم و طارق همام خاطرات خوشی حداقل در بعد فنی دارند امیدوار هستند که بازیکن تازه واردشان هم به نمایش خوبی در تیمشان داشته باشد. منتظر محمد از عربهای عراق است.

هوار؛ یاغی عراقی!

هوارملامحمد که سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را هم در کارنامه دارد اولین بازیکن عراقی تاریخ باشگاه استقلال است. این بازیکن که در لیگ برتر نهم برای پرسپولیس به میدان رفت به یکباره در دوره بعدی مسابقات لیگ برتر آبی‌پوش شد تا به یکی از یاغی‌های خارجی فوتبال ایران بدل شود. این بازیکن که به طور کلی در ۱۷ مسابقه برای استقلال به میدان رفت آمار ۴ گل زده و یک پاس گل را خلق کرد. هوار ملا محمد، از کردهای عراق بود.

جاسم کرار پرحاشیه

شاید یکی از برترین خریدهای خارجی باشگاه استقلال در طی سالیان گذشته از لحاظ فنی کرار جاسم باشد؛ هافبکی که در دو مقطع مختلف برای این تیم به میدان رفت. این هافبک پرحاشیه برای اولین بار در لیگ یازدهم در ترکیب استقلال حضور پیدا کرد که در آن مقطع حواشی بسیار زیادی از جمله درگیری درگیری با مجتبی جباری به نام این بازیکن ثبت شد . این بازیکن خوش‌تکنیک، دوباره در لیگ چهاردهم و در مقطعی که سکان هدایت استقلال بر عهده امیر قلعه‌نویی بود به استقلال برگشت تا این بار روزهای بهتری را با پیراهن آبی تجربه کند. کرار به طور کلی در ۳۸ مسابقه برای استقلال به میدان رفت که خروجی آن ۶ گل زده و ۱۲ پاس گل بود. کرار از عربهای عراق بود.

طارق همام؛ یک عراقی نجیب

طارق همام دیگر عراقی تاریخ باشگاه استقلال بود که در لیگ برتر هجدهم به استقلال آمد. بازیکنی که در مقطع حضورش در استقلال فرصت چندان زیادی برای بازی پیدا نکرد منتها او چهره تاثیرگذاری در تیمش محسوب می‌شد. این بازیکن هم در استقلال ۱۴ بازی انجام داد و آمار یک گل و دو پاس گل را خلق کرد. همام از اعراب عراقی بود و البته زمانی که با استقلال فسخ کرد، نه تنها پولی نگرفت، بلکه 30 هزاردلار هم به باشگاه استقلال داد تا باشگاه نه تنها با این بازیکن به صورت رایگان فسخ کرده باشد، بلکه 30 هزار دلار هم از او پس بگیرد. فسخ با طارق همام، یک فسخ کاملا موجه بود. 

9098