یورش عربستان به لیگ انگلیس؛ ربودن ستارگان لیگ جزیره

یورش عربستان به لیگ انگلیس؛ ربودن ستارگان لیگ جزیره

پایگاه خبری فوتبالی - انتقال رونالدو از منچستریونایتد به النصر، راه را برای انتقال ستارگان لیگ انگلیس به فوتبال عربستان باز کرد.

به گزارش فوتبالی، لیگ عربستان در تلاش خود برای تبدیل شدن به یکی از پرستاره ترین لیگ های فوتبال دنیا، تابستان بسیار شلوغی را داشته است. یکی از اهداف اصلی آنها، جذب بازیکنان لیگ انگلیس است. 

عربستانی ها تا کنون برای خرید بازیکنان لیگ انگلیس 220 میلیون یورو پرداخته اند این در حالیست که آنها برای خرید بازیکنان از لیگ های اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و آلمان مجموعا 111 میلیون یورو پرداخته اند. در حقیقت ده بازیکن لیگ انگلیس راهی عربستان شده اند در حالی که این عدد برای لالیگا سه نفر بوده، برای لیگ های ایتالیا و فرانسه دو نفر و برای بوندسلیگا هم یک نفر.

گران ترین انتقال تابستانی لیگ عربستان، مالکوم بود که با 60 میلیون یورو از زنیت به الهلال پیوست. روبن نوس دیگر بازیکن گرانقیمت بود که با 55 میلیون یورو از ولورهمپتون راهی الهلال شد. این تیم برای خرید میلینکوویچ ساویچ از لاتزیو 40 میلیون یورو پرداخت. در حقیقت آنها برای خرید این سه نفر و کولیبالی مجموعا 178 میلیون یورو پرداختند. 

از سویی استیون جرارد، اسطوره لیورپول هدایت الاتفاق عربستان را به عهده گرفت که جردن هندرسون کاپیتان لیورپول را هم با خودش به این تیم برد. این بازیکن بدین ترتیب ریسک وداع با یورو 2024 را به جان خرید تا سالی 40 میلیون یورو دستمزد بگیرد! ریاض محرز پس از کسب سه گانه بزرگ با منچسترسیتی با 30 میلیون یورو به الاهلی رفت تا هم تیمی ادوارد مندی و فیرمینو شود. 

البته همچنان عربستانی ها به تلاش برای جذب ستارگان مختلف ادامه می دهند. میتروویچ، برناردو سیلوا، توماس و ویلیان دیگر بازیکنان لیگ انگلیس هستند که مورد توجه آنها قرار دارند. 

هر سه خرید عربستانی ها از لالیگا، خریدهای رایگان بوده اند : بنزما، انزو ریکو و الکس کویادو. در حقیقت بنزما دومین ستاره بعد از رونالدو بود که راهی لیگ عربستان شد هر چند که بحث انتقال بازیکنانی نظیر مارکوس یورنته و سائول به این لیگ مطرح است.

4125