گزارش فنی/ اسکواد مس رفسنجان به روایت «فوتبالی»؛ «ربیعی»زدایی

گزارش فنی/ اسکواد مس رفسنجان به روایت «فوتبالی»؛ «ربیعی»زدایی

پایگاه خبری فوتبالی- فوتبالی تا شروع لیگ برتر، آخرین وضعیت فنی و اسکواد تیمهای حاضر در لیگ برتر را بررسی می‌کند و این بررسی را به ترتیب جدول رده بندی لیگ برتر در فصل گذشته، انجام می‌دهد.

به گزارش فوتبالی، 90 بازی در لیگ برتر و هر 90 بار زیرنظر محمد ربیعی؛ مس رفسنجان اینگونه خودش را وارد بالاترین سطح فوتبال ایران کرد. اما حالا که خبری از بودجه هنگفت نیست، نوبت به ساکت الهامی رسیده تا در رفسنجان، خودش را دوباره امتحان کند و نشان دهد بعد فنی‌اش هم توان رقابت با رفتارها و اظهارنظرهای هر از گاهی عجیب و غریبش را دارد. 

* ورودی

 یک عراقی درخشان به نام علی عدنان برای سمت چپ که واقعا سورپرایز بزرگی برای تمام لیگ بود. جذب یک ایرانی ویژه به نام کالمرزی که باید دید چطور بازیکنی است. استقبال از محمد خدابنده‌لو که مسیر نزولی‌اش را به دقت می‌گذراند. جذب محمد نژادمهدی برای جبران برهوت مدافع. و البته  قرارداد بستن با مرد محبوب الهامی یعنی نیما انتظاری که خشن‌ترین بازیکن فصل قبل لیگ بود. حسین مهربان را هم دوباره در لیگ برتر خواهیم دید. 

* خروجی

    خط دفاع درخشان مس در فصل قبل، شخم خورد و دیگر خبری از سلیمی، باهیا و توکلی نیست. از مهدی حسینی به عنوان ستاره اصلی مرکز زمین هم دیگر خبری نخواهد بود. گادوین منشا هم بعد از فراز دو فصل قبل و فرود فصل قبل، رفتنی شد. قائم اسلامی‌خواه هم که قرار بود بالرین مس باشد ولی هرگز در چنین تعریفی نگنجید، تیم را ترک کرد. 

* علامت سوال

     چه اتفاقی برای مس افتاد؟ آنها تیم متمولی بودند که در بازار نقل و انتقالات، خوب خرج می‌کردند و از پرداخت 15 میلیارد تومان برای یک بازیکن همیشه مصدوم و با رباط صلیبیِ پاره، ابایی نداشتند. اما ناگهان ورق برگشت و مس حتی در شهر خودش هم اجازه ورود به هتل را پیدا نکرد. چنین سقوط مالی عجیبی درنهایت منجر به تغییر مدیرعامل و مدیران تیم و سرمربی شد. 

* اتفاق ویژه

     تعریفی که از مس در فوتبال ایران وجود دارد، چنین است: تیم خوبی برای میانه رو به بالای جدول. و تقریبا همین تعریف را هم می‌توان درباره ساکت الهامی، تصدیق کرد. بنابراین این ترکیب و همکاری، بدون داشتن دغدغه سقوط وارد لیگ می‌شود و انتظار می‌رود بتواند تیمی تعیین‌کننده بخصوص برای رده‌بندی مدعیان در بالای جدول باشد.

* بیلان تاریخ

    ثبت معدل 1.46 امتیاز و بردن تقریبا یک سوم بازیها؛ دوران حضور 3 ساله مس در لیگ برتر، چنین سپری شده است. آنها 41 بار در این بازیها، کلین‌شیت کرده‌اند که در قیاس با انجام 90 بازی در لیگ برتر، کمیت قابل اعتنایی است. 

* پیش‌بینی

     پیشرفت ولو لاک‌پشتی مس با ربیعی بعید است با الهامی ادامه پیدا کند چراکه پتانسیل این تیم در لیگ پیش رو، مختصات حضور روی پله چهارم و گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان را ندارد. بنابراین بهترین اتفاق برای رفسنجانی‌ها در این فصل، حضور در نیمه اول جدول و جایی نزدیک به رتبه فصل قبل یعنی پنجم و ششم خواهد بود.

* برنامه بازیها

    هفته اول: در خانه تیم فصل قبل الهامی، هوادار

    هفته دوم: میزبانی از نساجی

    هفته سوم: میزبانی از شمس‌آذر تازه‌وارد

    هفته چهارم: چالش جدی برابر تراکتور در تبریز که اولین محل اعتماد به ساکت الهامی بود

    هفته پنجم: در خانه با آلومینیوم اراک

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی