بررسی عملکرد گزینه جدید پرسپولیس؛ حتی از پریرا هم ضعیف‌تر است!

بررسی عملکرد گزینه جدید پرسپولیس؛ حتی از پریرا هم ضعیف‌تر است!

پایگاه خبری فوتبالی- آمار عملکرد مهاجم برزیلی که به پرسپولیس معرفی شده حتی از لئاندرو پریرا هم ضعیف‌تر است.

به گزارش فوتبالی، باشگاه پرسپولیس از ابتدای فصل نقل و انتقالات به دنبال جذب یک مهاجم خارجی بود. در این بین، نگاهی هم به بازگرداندن شهریار مغانلو از سپاهان داشت. اما با گذشت زمان و ناامیدی از جذب مغانلو تلاش‌ها برای یافتن یک مهاجم خارجی بیشتر شده است. 

جذب مهاجم خوب خارجی البته برای باشگاه‌های ایرانی کار دشواری است. به جز محدودیت‌های مالی، یک مشکل دیگر هم وجود دارد. این که مهاجمان خارجی برای این که به ایران بیایند مبلغی بیش از شرایط عادی‌ طلب می‌کنند.

مثلا اگر بپیذیرند که با قیمت 600 هزار دلار به قطر یا امارات بروند برای این که به یک باشگاه ایرانی بیایند 800 هزار دلار می‌خواهند. در واقع هر مهاجمی که به ایران می‌آیند قیمت واقعی‌‌اش 20 درصد کمتر از چیزی است که می‌خواهد. این مساله روی کیفیت هم تاثیر می‌گذارد.

یعنی در ایران از یک مهاجم 800 هزار دلاری باید به اندازه یک مهاجم 600 هزار دلاری توقع داشته باشیم.

حالا یک مهاجم برزیلی به نام «برنر مارلوس» به پرسپولیس پیشنهاد شده است که قیمتش 475 هزار یورو است. قیمت این مهاجم چندان بالا نیست و به همین دلیل نباید کیفیت چندان بالایی هم داشته باشد.

مرور کارنامه عملکرد برنر هم این شائبه را تائید می‌کند. او سابقه بازی در تیم‌هایی مثل ژوونتود، اینترناسیونال، بوتافوگو، گویاس و آوایی برزیل را دارد. بالاترین قیمت برای او در همین دوران حضور در آوای ثبت شد. در سال‌های 2018 و 2019 و حدود یک میلیون یورو.

اما از آن به بعد قیمت برنر شروع به پایین آمدن کرد. در سال 2020 برنر از اینترناسیونال به تیم بانکوک یونایتد تایلند رفت. در 10 بازی 3 گل برای این تیم زد و با پیشنهاد تیم فاجیانو اوکایاما از لیگ دو ژاپن روبرو شد و به سرزمین آفتاب تابان رفت. اما فقط دو بازی در این تیم انجام داد. 

سپس به برزیل برگشت تا در سری C برای تیم رمو بازی کند. در رمو عملکرد بدی نداشت و در 30 بازی 11 گل زد. سپس به ایتوآنو در سری B منتقل شد و در 9 بازی موفق به زدن 3 گل شد. او در اولین روز سال 2023 به تیم اسپورتینگ کریستال پرو رفت و در پایان نیم فصل موفق شد 8 گل در 16 بازی بزند. حالا هم کاندید حضور در پرسپولیس شده است.

حالا او قرار است جانشین یک برزیلی دیگر در پرسپولیس شود. لئاندرو پریرا که در پرسپولیس اصلا موفق عمل نکرد و خیلی زود از ایران رفت. جالب این که کارنامه برنر حتی از کارنامه لئاندرو پریرا هم ضعیف‌تر است.

پریرا نسبت به برنر هم در برزیل تیم‌های بهتر و عملکرد بهتری داشت و هم در ژاپن. حالا مشخص نیست چطور بازیکنی که عملکرد ضعیف‌تری از پریرا داشته به پرسپولیس معرفی شده است؟ 

پریرا که کارنامه بهتری داشت در پرسپولیس کار خاصی نکرد. حالا یک بازیکن ضعیف‌تر از او می‌خواهد بار گلزنی پرسپولیس را به دوش بکشد؟ آیا کادر فنی پرسپولیس از جذب پریرا درس لازم را گرفته است؟

1359