گزارش ویژه/ چرا حسین‌زاده به استقلال برنگشت؟

گزارش ویژه/ چرا حسین‌زاده به استقلال برنگشت؟

پایگاه خبری فوتبالی- اول مرداد با خبر مشخص شدن تکلیف مهدی قایدی و نماندن او در استقلال برای هواداران استقلال شروع شد.

به گزارش فوتبالی، وقتی جواد نکونام هدایت تیم استقلال را پذیرفت، جدا از اینکه تاکید ویژه‌ای روی حفظ مهدی قایدی و محمد محبی داشت، دست روی چند بازیکن برای تقویت تیمش گذاشت که یکی از آنها امیرحسین حسین‌زاده بود. بازیکنی که در شارلوا روزهای چندان خوبی را تجربه نمی‌کرد.

همان مقطع حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی سابق باشگاه استقلال نه تنها در تمام مصاحبه‌هایش با قاطعیت از حفظ ستاره‌های بوشهری صحبت میکرد بلکه هواداران استقلال امیدوار بودند او بازیکنان مورد نظر را به ترکیب این تیم اضافه کند اما در نهایت، نه کریمی ماند و نه ستاره‌هایی که قرار بود حفظشان کند.

جدایی محمد محبی زودتر از سایر اتفاقات رقم خورد. او که به صورت قرضی از سانتاکلارا به استقلال آمده بود در نهایت به صورت قرضی به روستوف رفت.

 علت عدم توافق باشگاه‌های سانتاکلارا و استقلال را بدعهدی باشگاه استقلال در دوران علی فتح‌الله‌زاده و حجت کریمی در پرداخت پول انتقالش عنوان کرد.

 با این حال امیدها برای بازگشت حسین‌زاده و ادامه حضور مهدی قایدی وجود داشت اما در امروز مشخص شد این دو بازیکن هم برای فصل بعد جایی در جمع آبی‌ها ندارند.

امیرحسین حسین زاده که دو روز قبل گفته بود خبر جدیدی درباره مذاکره استقلال و شارلوا ندارد و به همین دلیل، بعد از چند روز غیبت در تمرین تیم بلژیکی، دوباره در تمرینات تیمش حاضر شده، امروز با انتشار یک استوری اعلام کرد شرایط حضورش در استقلال فراهم نشده و نمی‌تواند برای فصل جدید به این تیم برگردد. او تاکید کرده مسائل خارج از اختیارش باعث شده که چنین اتفاقی بیفتد. قصه حسین زاده برای استقلالی ها یک قصه پرغصه است چرا که او با ۲۵۰ هزار دلار به شارلوا رفت اما حالا برای بازگشت به استقلال، آبی ها باید ۸۵۰ هزار دلار پرداخت می کردند! عددی که آبی ها توانایی پرداخت کردنش را در این وضعیت بد مالی ندارند. 

در واقع حسین‌زاده که متعلق به استقلال بود به راحتی، فصل پیش از دست استقلال پرید تا بازگشتش اینگونه برای استقلال منتفی شود. 

از طرف دیگر، صبح امروز رسانه رسمی این باشگاه با انتشار نامه شباب الاهلی در پاسخ به درخواست علی خطیر مدیرعامل استقلال برای حفظ مهدی قایدی، رسما تایید کرد که این بازیکن فصل آینده در لیگ امارات توپ خواهد زد تا آخرین امید هواداران برای در اختیار داشتن باشو هم از بین برود.

مدیران قبلی استقلال در هر دو مقطع یعنی جدایی مهدی قایدی و امیرحسین حسین‌زاده، اشتباهات مدیریتی و قراردادی بدی را مرتکب شدند. حتی در زمان بازگشت قایدی هم این اتقاق افتاد و قرضی دادن مهدی قایدی توسط شباب الاهلی به استقلال، هم با ابهامات و اشکالات بسیاری همراه بود.

در هر حال اگر در زمان فروش قایدی و حسین‌زاده، مدیران وقت استقلال بهتر عمل می‌کردند، شاید شرایط حالا برای استقلال فرق می‌کرد.

6442