گزارش ویژه/ چرا امیر عابدزاده استقلالی نشد؟ نفرت دیرینه پدری!

گزارش ویژه/ چرا امیر عابدزاده استقلالی نشد؟ نفرت دیرینه پدری!

پایگاه خبری فوتبالی - منتفی شدن انتقال امیر عابدزاده به استقلال ارتباط مستقیمی با نظر پدر این بازیکن داشته است. 

به گزارش فوتبالی مدتی پیش اتفاق عجیبی افتاد و باشگاه استقلال در یک روز با 3 دروازه‌بان مذاکره کرد. سید حسین حسینی و محمدرضا خالدآبادی دو نفر از کسانی بودند که باشگاه استقلال با آنها وارد مذاکره شد. اما نفر سوم گزینه عجیبی بود: امیر عابدزاده.

 این دروازه‌بان که فصل خوبی را در باشگاه پونفرادینا سپری نکرده بود به دلیل نزدیک بودن زمان شروع جام ملت‌های آسیا تصمیم گرفته به ایران بیاید تا جلوی چشم کادر فنی تیم ملی باشد. پیشنهاد باشگاه استقلال اما غیر منتظره بود. چرا که همه از پیشینه پرسپولیسیِ امیر اطلاع داشتند. اما وقتی به یاد بیاوریم که همین چند روز پیش مهرداد محمدیِ پرسپولیسی به استقلال رفت و مسعود ریگیِ استقلالی به پرسپولیس پیوست دیگر نباید از احتمالِ آبی‌پوش شدن امیر تعجب کنیم.

در هر حال قابل پیش بینی هم بود که احمدرضا عابدزاده نگذارد پسرش به استقلال برود.جواد نکونام هم که آشنایی ویژه ای با امیرعابدزاده داشت با او تماس گرفته بود و درست مثل ماجرای بیرانوند که نکونام با او صحبت کرده بود، با امیرعابدزاده هم صحبتهایی انجام داده بود. بالاخره این دو در مقطعی در تیم ملی، همیازی بوده اند. 

 طبق اخبار موثقی که به «فوتبالی» رسیده است امیر عابدزاده با باشگاه استقلال به توافق قطعی رسیده بود و فقط یک امضا مانده بود تا او استقلالی شود اما ورود یک شخص بانفوذ این انتقال را به طور کلی ملغی کرد! 

این شخص بانفوذ البته نه سیاسی بود نه صاحب‌منصب. کسی که اجازه نداد امیر قراردادش با استقلال را امضا کند پدرش احمدرضا عابدزاده بود که روی امیر نفوذ زیادی داشته و دارد! شاید خیلی‌ها فکر می‌کنند که تمدید کردن حسینی با استقلال باعث شده امیر از استقلالی شدن پشیمان شود. اما واقعیت این است که با موضعی که احمدرضا دارد حتی اگر حسینی به استقلال نمی‌رفت هم امیر آبی‌پوش نمی‌شد. چرا که مانع اصلی این انتقال، احمدرضا عابدزاده بود نه تمدید حسینی با استقلال.

دلیل مخالفت عابدزاده پدر با آبی‌پوش شدن پسرش هم روشن است. عقاب آسیا عاشق استقلال بود اما بعد از آسیب دیدگی شدید و تلخی که در بازی ایران و تایوان برایش اتفاق افتاد و زانویش مصدوم شد، با بی‌توجهی عجیب باشگاه استقلال و مدیر وقتش یعنی کاظم اولیایی مواجه شد. باشگاه استقلال و اولیایی، احمدرضا را رها کردند و پس از مدتی، امیر عابدینی مدیر عامل وقت پرسپولیس وارد عمل شد و کارهای مربوط به درمان عابدزاده را انجام داد. عابدینی البته ادعا کرده قصدش این نبود که عابدزاده را نمک‌گیر کند و او را به پرسپولیس ببرد و گفته بود به خاطر منافع ملی و تیم ملی چنین کاری کرده است. اما خود عابدزاده برای تلافی بی‌توجهی استقلالی‎‌ها تصمیم گرفت به پرسپولیس برود. عشقی که او به استقلال داشت تبدیل به نفرت شده بود و این نفرت هنوز در دل «عقاب» وجود دارد. تا حدی که مانع از انتقال «بچه عقاب» به استقلال شد.

عابدزاده در همان روزهایی که شایعات پیوستن امیر به استقلال مطرح شده بود یک استوری گذاشت و لوگوی پرسپولیس را کنار تصویر پسرش قرار داد تا نشان دهد که او پرسپولیسی است و هرگز به استقلال نمی رود. امیرعابدزاده قبل از ترانسفرش به اروپا، یکی دو فصلی هم روی نیمکت پرسپولیس نشست و البته برای پرسپولیس حتی یک دقیقه هم بازی نکرد. 

به این نکته هم باید اشاره کرد که گفته شده قرار بوده عابدزاده با 25 میلیارد تومان به استقلال بیاید، اما آنطور که ما با خبر شده ایم، رقم پیشنهادی باشگاه استقلال، به مراتب کمتر  وحتی زیر 20 میلیارد تومان هم است!

گزارش از ناصر نامدار/ پایگاه خبری فوتبالی

1359