دلیل حذف استقلال از آسیا مشخص شد؛ وقتی فتح الله زاده، پول استراماچونی را به بازیکنان داد!

دلیل حذف استقلال از آسیا مشخص شد؛ وقتی فتح الله زاده، پول استراماچونی را به بازیکنان داد!

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که بعد از اتمام مهلت پرداخت طلب استراماچونی به بانک شهر نامه‌ای زده تا به استقلال وامی داده شود!

به گزارش فوتبالی، فصل گذشته استقلالی‌ها علاوه بر ناکامی در تکرار قهرمانی در لیگ برتر درگیر یک ناکامی بزرگ دیگر شدند که آن هم حذف راحت این تیم از آسیا به علت عدم صدور مجوز حرفه‌ایشان بود. موضوعی که تاکنون هم بسیار مورد بحث قرار گرفته و با حواشی بسیار زیادی هم روبه‌رو بوده است. 

استراماچونی که تنها در ۱۵ مسابقه سرمربی آبی‌ها بود و به ازای حضور تقرییا ۶ ماه که در ایران داشت غرامتی دو ساله را از استقلالی‌ها دریافت کرد باعث عدم گرفتن مجوز این تیم برای حضور در مسابقات فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا هم باشد.

طلب این سرمربی ایتالیایی که در زمان مدیران مختلف پرداخت نشد بالاخره امسال را  کمر این تیم را شکاند؛ در مقطعی که علی فتح‌الله‌زاده جانشین مصطفی آجورلو در پست مدیرعاملی باشگاه شد از سوی سازمان خصوصی‌سازی مبلغی به حساب استقلال آمد تا با آن طلب سرمربی ایتالیایی آبی‌ها پرداخت شود تا دیگر خطر حذف از آسیا آبی‌ها را تهدید نکند. حتی حسین قربان‌زاده در برنامه فوتبال برتر اذعان داشت که در طی نامه‌ای به علی فتح‌الله‌زاده اعلام کرده بود که این پول فقط و فقط برای پرداخت طلب استراماچونی به حساب باشگاه آمده است! اما فتح‌الله‌زاده این پول را میان بازیکنان تیم پخش کرده تا خزانه باشگاه در موعد پرداخت طلب سرمربی مذکور که در دهم فروردین ماه سال جاری بود خالی باشد.

استقلالی‌ها که گرچه بعد از اتمام مهلت پرداخت  طلب استرا با دریافت وامی ۲ میلیون دلاری از سوی بانک شهر با او تسویه حساب کردند اما سوال‌های زیادی در این باب مطرح می‌شود که چرا زودتر این کار صورت نگرفت؟ چرا در زمانی این کار صورت گرفت که آبی‌ها از آسیا حذف شدند؟ 

 قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد بعد از دهم فروردین ماه به بانک شهر نامه زده تا به باشگاه وامی ۲ میلیون دلاری داده شود به این سوال که چرا  در مقطعی که فتح‌الله‌زاده .

وقتی مجری برنامه فوتبال برتر از قربانزاده پرسید پس چرا فتح الله زاده آن زمان دربه‌در به دنبال پول می‌گشت و با حضور در برنامه‌های مختلف خواستار کمک کردن می‌شد و می گفت نامه به بانک شهر ارسال نشده، پاسخ داد که در آن زمان تیم مدیریتی باشگاه به نقل از هیأت مدیره در حال مذاکره با وکیل استرا بوده است و در این باب لزومی به نامه زدن نمی‌دیده است! 

۹۰۹۸