سوژه روز؛ قرارداد میلیاردی مدیر پرحاشیه استقلال تایید شد

سوژه روز؛ قرارداد میلیاردی مدیر پرحاشیه استقلال تایید شد

پایگاه خبری فوتبالی - اهالی فوتبال مدتی بود که دیگر نام اجلال نصیری را نمی‌شنیدند. 

به گزارش فوتبالی، اگر یادتان رفته، او همزمان با انتخاب مصطفی آجورلو به عنوان مدیر عامل باشگاه استقلال، به این باشگاه راه پیدا کرد. آن هم در پست مهم و کلیدی مدیر اجرایی. 

آخرین خبری که از او منتشر شد، مربوط به انتخابش به عنوان مدیر تیم فوتسال مس سونگون در 20 اردیبهشت 1402 بود که در جو ملتهب و پرخبر فوتبال ایران در آن روزها خیلی جلب توجه نکرد. اما امروز و با انتشار جزئیات قرارداد اعضای باشگاه استقلال در فصل 1401-1402 نام اجلال نصیری دوباره مطرح و داغ دل استقلالی‎‌ها تازه شد. 

نام اجلال نصیری زمانی حساسیت‌برانگیز شد که خبرهایی درباره مبلغ شگفت انگیز قرارداد با استقلال منتشر شد. آن زمان گفته می‌شد مصطفی آجورلو برای او قراردادی بالای یک میلیارد تومان بسته است. مبلغی که برای یک مدیر ورزشی اصلا قابل هضم نبود و برق از سر همه پراند. حالا با انتشار جزئیات قرارداد استقلالی‌ها مشخص شده که قرارداد نصیری در استقلال برای یک سال «یک میلیارد و 300 میلیون تومان» بوده است. همان زمان که شایعات درباره مبلغ قرارداد نصیری مطرح شد انتقادات زیادی علیه آجورلو به وجود آمد. انتقاداتی که فقط درباره مبلغ قرارداد نصیری بود. اما بعدها مشخص شد این همه‌ هزینه‌ای نبوده که باشگاه استقلال صرف او کرده است. باشگاه استقلال برای اسکان اجلال نصیری، یکی از اتاق‌های هتل پارسیان را برای یک سال اجاره کرده بود. 

به اضافه این که برای او ماشین اختصاصی و راننده هم گرفته بود. نکته عجیب این که آجورلو آن زمان و با مطرح شدن شایعات از این تصمیم خودش دفاع کرد و گفت: «چقدر ما کوچک هستم و چیزهای کوچک به مردم می‌گوییم، کنار ما قطر 240 میلیارد یورو هزینه جام جهانی کرده است! نفر سوم که راننده است، ماشین خودش را هم آورده است و شبانه روز کار کرده است. آقای اجلال نصیری که یک باشگاه را اداره می‌کرد می‌گویند پول هتلش اینقدر شده است و من تسلیم هستم.» 

درباره نصیری بد نیست بدانید که سال‌ها در باشگاه تراکتور مشغول کار بود؛ البته نه در سطوح بالای مدیریتی. اما با رفتن آجورلو به این باشگاه ارتقا درجه پیدا کرد و شد معاون ورزشی تراکتور. با آمدن آجورلو به استقلال، نصیری هم به این باشگاه آمد. البته حضور او در استقلال از همان ابتدا با واکنش مثبتی از سوی هواداران این تیم مواجه نشد. چرا که نصیری زمانی که در تراکتور بود سابقه درگیری با نیمکت استقلال و محرومیت 3 ماهه را هم داشت.

۱۳۵۹