کاپیتان بعدی لیورپول پس از هندرسون چه کسی خواهد بود؟

کاپیتان بعدی لیورپول پس از هندرسون چه کسی خواهد بود؟

پایگاه خبری فوتبالی – جوردن هندرسون ممکن است به زودی لیورپول را ترک کند و به جمع بازیکنان کهنه کاری که اخیرا مسیر عربستان سعودی را در پیش گرفته اند اضافه شود.

به گزارش فوتبالی، پس از انتصاب استیون جرارد، اسطوره تیم لیورپول، به عنوان سرمربی جدید تیم الاتفاق حالا این تیم سعودی جوردن هندرسون، کاپیتان فعلی لک لک ‌ها را به عنوان هدف جدید نقل و انتقالاتی خود قرار داده است. علی رغم اینکه یورگن کلوپ به اطلاع کاپیتان خود رسانده است که نمی‌خواهد او آنفیلد را ترک کند و هنوز بخش مهمی از برنامه‌های او را شکل می‌دهد، باز هم لیورپول به این بازیکن انگلیسی فرصت داده تا تصمیم خود را بگیرد. با این وجود لیورپول در صورت تصمیم هندرسون برای انتقال به عربستان، مانع این خواسته او نخواهد شد؛ گفته می‌شود که این انتقال حدود 700 هزار پوند در هفته یا 36 میلیون پوند در سال ارزش خواهد داشت. در صورت جدایی هندرسون، لیورپول برای اولین بار پس از سال 2015 که هندرسون بازوبند کاپیتانی لیورپول را از استیون جرارد تحویل گرفت، نیاز به تعیین کاپیتانی جدید دارد. باهم چند گزینه کاپیتانی این تیم را مرور می‌کنیم.

آلیسون بکر

دروازه بان‌ها اغلب به عنوان گزینه های مناسبی برای کاپیتانی به شمار می‌روند، چرا که در طول بازی قادرند تا زمین بازی را به نحوی که دیگر بازیکنان نمی‌توانند، ببینند و بازی را زیر نظر بگیرند. آلیسون در آستانه ورود به سال ششم حضورش در آنفیلد قرار دارد و از روز اول جایگاه مهمی در تیم کلوپ داشته است. باید به این نکته اشاره کرد که کلوپ در دورتموند نیز بازوبند کاپیتانی تیمش را در اختیار سنگربان دورتموند قرار داده بود.

اندرو رابرتسون

تعداد کمی بازیکن در پرمیر لیگ وجود دارند که می‌شود آن‌ها را سخت کوش تر از رابرتسون دانست. رفتار او همیشه باعث احترام دیگران به او بوده است که همین موضوع یکی از مهمترین ویژگی‌های یک کاپیتان است. این مدافع چپ پیش از این تجربه پوشیدن بازوبند کاپیتانی را داشته است و در سال 2018 بازوبند تیم اسکاتلند را در اختیار داشته است که منجر به صعود این تیم به مسابقات یورو 2020 شد.

ترنت الکساندر آرنولد

همیشه یک کاپیتان که هم بزرگ شده شهر تیم  باشد و هم از آکادمی باشگاه به تیم اصلی رسیده باشد، حس ویژه ای به طرفداران تیم‌ها داده است و آرنولد هر دو این ویژگی‌ها را دارد. این بازیکن شاید کاپیتان خیلی جوانی به شمار برود اما در حال حاضر 5 سال است که برای تیم اصلی لیورپول به میدان رفته است و در حال حاضر از استیون جرارد که در سال 2003 به عنوان کاپیتان لیورپول شناخته شده بود سن بیشتری دارد.

محمد صلاح

محمد صلاح آنفیلد هر زمانی که به پایان کار خود با لیورپول برسد این تیم را به عنوان یک اسطوره ترک خواهد کرد. این بازیکن مصری که از سال 2019 کاپیتان تیم ملی کشورش بوده است، تا به حال در هیچ فصلی از لیگ جزیره کمتر از 19 گل به ثمر نرسانده است و گزینه کاملی برای کاپیتانی لیورپول به شمار می‌رود.

ویرجیل فن دایک

با توجه به اینکه هندرسون همیشه در ترکیب اصلی لیورپول قرار نداشته است، فن دایک از فصل 19-2018 اکثر اوقات بازوبند کاپیتانی را بر بازو داشته است. او با توجه به جایگاهی که در نرکیب تیم دارد و با توجه به اینکه از سال 2018 تجربه کاپیتانی تیم ملی هلند را داشته است، محتمل ترین گزینه کلوپ برای کاپیتانی باشگاه لیورپول است.

2102