گزارش ویژه/ استقلالِ ساپینتو پنج برابر گران‌تر از تیمِ مجیدی

گزارش ویژه/ استقلالِ ساپینتو پنج برابر گران‌تر از تیمِ مجیدی

پایگاه خبری فوتبالی- مدیرعامل استقلال پس از مصاحبه خبرساز دیشب نکونام با رسانه ها، به مقایسه هزینه‌های باشگاه استقلال در دو فصل قبل و نتایج گوناگونش پرداخت.

به گزارش فوتبالی، پس از مصاحبه دیشب جواد نکونام که درباره اوضاع نابسامان باشگاه استقلال صحبت کرد کرد، علی خطیر مدیرعامل جدید استقلال گفت‌وگویی را رسانه رسمی این باشگاه داشته و به توضیح ابهامات و روایت آخرین وضعیت مدیریتی باشگاه استقلال پرداخته است.

او در بخشی از صحبت‌هایش گفته که استقلال ورشکسته با بدهی بیش از 600 میلیارد تومان را تحویل گرفته است و در کارش در این باشگاه را با چند نوتیس آغاز کرده است. آنطور که خطیر گفته، در فصلی که استقلال به همراه فرهاد مجیدی قهرمان لیگ برتر شد، این باشگاه 80 میلیارد تومان هزینه کرده است اما در فصل بعدی با حضور ریکاردو ساپینتو پرتغالی تیم با 400 میلیارد تومان بسته شده و هیچ دستاورد خاصی هم به‌دست نیاورده است. البته قربان زاده رییس سازمان خصوصی سازی هم به این ماجرا قبلا اشاره کرده بود. اینکه هزینه باشگاه پس از یک فصل، 5 برابر شود در نوع خودش عجیب و غریب است. 

در واقع آجورلو تیم را از مددی تحویل گرفت. مددی با 80 میلیارد تومان تیم بسته بود اما آجورلو توانسته بود با یک پنجم بودجه سال بعدش که خودش مدیرعامل شده بود، استقلال را بدون باخت قهرمان کند و به طلسم قهرمان نشدن استقلال پس از سال‌ها پایان دهد. استقلالِ لیگ برتر بیست‌ودوم را هم آجورلو بست و البته این بار سراریز شدن درآمدهای حاصل از فروش سهام آبی‌ها، باعث شد تا آجورلو استقلال را با دست‌ودلبازی خاصی ببندد. هر چند همان زمان هم با آن ارقامی که مدیران وقت استقلال به بازیکنان رده سنی امید و متوسط به بالا و پایین لیگ هم می دادند، می توانستند بهترین استقلال تاریخ را ببندند و طوری تیم بسته شود که تا چند فصل موفقیتش بیمه باشد. اما در نهایت اتفاق هایی افتاد که استقلال به هیچ دستاورد خاصی نرسید. بسیاری از استقلالی ها همچنان حسرت هزینه هایی را می خورند که آجورلو برای بستن استقلال فصل گذشته انجام داده است. 

در هر حال با اضافه شدن دیرهنگام ریکاردو ساپینتو به استقلال، این تیم دچار برخی بحران های مدیریتی شد و در نهایت درگیری های آجورلو با سجادی وزیر ورزش و جوانان و بی پولی و ندادن پول استراماچونی، باعث شد تا فرصت قهرمانی از استقلال گرفته شود تا آبی‌ها با افزایش پنج برابری بودجه‌شان فصلی ناکام را پشت سر بگذارند. البته نباید از افزایش سرسام‌آور قیمت بازیکن‌ها و تورم هم صرف نظر کرد اما باز هم افزایش پنج برابری بودجه نقل و انتقالات با هیچ منطقی درست درنمی آید و نباید به جام نگرفتن ختم می شد. 

حالا مدیران جدید استقلال مانده اند و 600 میلیارد تومان بدهی که باید راهی برای صاف کردن بدهی و بستن تیم و راضی کردن هواداران استقلال، پیدا کنند.

2509