گزارش ویژه/ سوغاتی گران‌قیمت آجورلو برای استقلال؛ تورم 600 درصدی!

گزارش ویژه/ سوغاتی گران‌قیمت آجورلو برای استقلال؛ تورم 600 درصدی!

پایگاه خبری فوتبالی- حسین قربانزاده در گفت گویی که با تعدادی از هواداران استقلال در فضای مجازی کلاب هاوس داشت، از رقم عجیب افزایش هزینه‌های این باشگاه در لیگ بیست و دوم نسبت به لیگ بیست و یکم پرده برداشته است.

به گزارش فوتبالی، قربان‌زاده در بخشی از سخنانش گفت: «تیمی که با 69 میلیارد پایه و 75 میلیارد با آپشن‌ها، قهرمان بدون باخت لیگ برتر شد و سهمیه آسیا را گرفت، در سال بعد 600 درصد افزایش هزینه داشت که به حدود 450 میلیارد تومان رسید اما قهرمان نشد و همان سهمیه را هم به دلیل سوءمدیریت از دست داد.»

 قربان‌زاده مثال جالبی هم در این باره زده و گفته عملکرد مدیریت وقت استقلال شبیه کارمندی بوده که همه پولش را در 3 روز اول ماه خرج کرده و 27 روز باقی مانده از ماه را باید به شکل دیگری پشت سر بگذارد! 

نیازی به یادآوری نیست که در هر دو فصل مصطفی آجورلو بود که قراردادها را بست. در واقع مددی تیم را با 80 میلیارد تومان بست اما در طول فصل هم آجورلو به نوعی متمم های قرارداد هم به بازیکنان داد و شاید بهتر باشد بگوییم یک و نیم فصل با آجورلو بود. در فصل اول سرمربی استقلال فرهاد مجیدی بود اما در فصل دوم مجیدی به امارات رفت و ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال شد. تورم 600 درصدی که قربان‌زاده از آن حرف زد مربوط به فصل دومی بود که آجورلو مدیر عامل استقلال بود.

 البته آجورلو در فصل دوم خیلی زود، باشگاه را ترک کرد و رفت. اما ترکش‌های مدیریت عجیب و غریبش کم کم آشکار شد.

 مثلا مشخص نیست چرا بازیکنانی که در لیگ بیست و یکم قراردادهایی دو یا 3 ساله با استقلال داشتند قراردادشان فسخ و قرارداد‌های جدیدی با افزایش بسیار زیاد مبالغ بسته شد! 

۱۳۵۹