گزارش ویژه/ گم‌شده در رویا؛ فرشید اسماعیلی کجاست؟

گزارش ویژه/ گم‌شده در رویا؛ فرشید اسماعیلی کجاست؟

پایگاه خبری فوتبالی- فصل نقل و انتقالات در همه جای دنیا، پر از سر و صدا و همهمه است اما برخی از بازیکنان هم در این برهه ناگهان فراموش می‌شوند.

به گزارش فوتبالی، یکی از این بازیکنان فرشید اسماعیلی است. هافبکی که بعد از 3 فصل بازی در فجر سپاسی و یک سال بازی در لیگ آزادگان، به استقلال پیوست.

 اسماعیلی خیلی زود در استقلال خودش را نشان داد و توانست به بازیکن محبوب هواداران استقلال تبدیل شود. فرشید به قدری خوب بود که در سال 1396 حتی نظر کارلوس کی‌روش را هم جلب کرد و به تیم ملی دعوت شد اما حالا 7 سال پس از اولین بازی‌اش در استقلال و در حالی که 29 سال دارد از متن خبرها دور شده و کمتر کسی اطلاعی از وضعیت او دارد.

 در فصل 2021 لیگ قهرمانان آسیا شاخص‌ترین بازیکن استقلال بود و تاثیر بسیار مهمی در صعود تیم فرهاد مجیدی از گروهش داشت. آن روزها فرشید آرزوهای زیادی در سر داشت. مثل لژیونر شدن و مثل بازی در تیم ملی و جام جهانی و خیلی چیزهای دیگر اما اتفاقات اصلا مطالق میل او پیش نرفت. 

فرشید در پایان همان فصل لژیونر شد و به تیم العربی قطر رفت اما نتوانست درخشش خوبش در استقلال را در این تیم تکرار کند. وقتی فصل تمام شد تصمیم گرفت به ایران برگردد و این بار به فولاد خوزستان پیوست. اما در همان اردوی پیش فصل فولاد در ترکیه مصدوم شد. آن هم از بدترین نوع مصدومیت برای یک فوتبالیست. یعنی پارگی رباط صلیبی.

 به دلیل همین مصدومیت در تابستان سال گذشته از لیست فولاد هم خارج شد. حالا به نظر می‌رسد او گم شده است. الان حتی پیگیرترین علاقمندان فوتبال آخرین تصویر فرشید در زمین چمن را به یاد نمی‌آورند اما گل زیبایش به پرسپولیس در دربی 85 و پنالتی چیپی که در دربی 90 که باعث باخت استقلال شد هنوز در ذهن همه فوتبالی‌ها هست. حالا خبرهای تایید نشده‌ای درباره او به گوش می‌رسد. زمزمه‌هایی درباره بازگشت او به استقلال وجود داشت اما استقلالی‌ها ریسک نکردند. چون فرشید مدت‌هاست از میادین دور است و سابقه پارگی رباط صلیبی خیلی از مربیان را می‌ترساند. اما از گوشه و کنار شنیده می‌شود او شاید به ذوب‌آهن برود. انتقال به ذوب آهن شاید در خلاف جهت مسیری باشد که او سال‌ها پیش برای خودش تصور می‌کرد. اما با توجه به وضعیتی که در سال‌های اخیر داشته فرصت خوبی برای او محسوب می‌شود. برخی اخبار هم حاکی از آن است که ممکن است فرشید در فولاد خوزستان بماند. 

جالب است بدانید که او حدود یک میلیارد و نیم برای عمل رباط صلیبی اش در قطر هزینه کرده است.

1359