گزارش ویژه/ بررسی ماموریت های مهم علی خطیر در استقلال

گزارش ویژه/ بررسی ماموریت های مهم علی خطیر در استقلال

پایگاه خبری فوتبالی- سرپرست مدیرعاملی جدید استقلال در همین شروع کار چند ماموریت مهم دارد.

به گزارش فوتبالی، علی خطیر در شرایطی مدیریت باشگاه استقلال را قبول کرده که به خوبی می‌داند حال و روز کنونی آبی‌ها چقدر با نام خانوادگی‌اش سنخیت دارد. در روزهای پر سر و صدای رقیبان، فعالیت نقل و انتقالاتی استقلال عملا متوقف شده و به تبع آن در فضای هواداری این تیم چیزی جز التهاب دیده نمی‌شود. بنابر این علی خطیر که سابقه اجرایی و مدیریت خوبی در فوتبال ایران دارد ، در همین ابتدا باید روی چند موضوع به طور جدی تمرکز کند. موضوعاتی که برخی از آنها به عنوان پیش‌نیاز آغاز کارش است و برخی دیگر لازمه پیشبرد اهداف باشگاه. علی خطیر به عنوان مدیرعامل ماموریت های زیادی دارد اما در این گزارش سعی می کنیم به مرور مهمترین ماموریت های خطیر بپردازیم:

* جلب رضایت هواداران

عصبانیت هواداران استقلال از روند فنی و مدیریتی استقلال در چند سال گذشته بر کسی پوشیده نیست. در این باره فقط کافی است به صفحات هواداری نگاهی بیاندازید. آنها از شرایط تیمی که می‌خواهند خاطره یک فصل ناکام را به فراموشی بسپارند و از آن انتظار قهرمانی دارند، راضی نیستند. فجایع به بار آمده در فصل گذشته – که بخشی از آن میراث تمامی ادوار اخیر مدیریتی استقلال بوده – کاسه صبر هواداران آبی را لبریز کرده و حالا تنها عنصری که می تواند از شدت این خشم کم کند، تدابیر علی خطیر برای این ماجراست. هواداران استقلال، خاطرات خوبی از خریدهای خطیر در استقلال و البته آوردن استراماچونی به استقلال دارند. استقلالی که آن فصل با سرمربی اسبق اینتر ایتالیا، به صدر جدول هم رسید. خطیر پیش از شروع فصل با استراماچونی به دلیل اختلاف هایی بین او و برخی اعضای هیات مدیره پیش آمد، از سمتش استعفا کرد.

* در انتظار چند خرید جذاب

البته که علی خطیر خودش به خوبی می‌داند پا در چه مسیری گذاشته و از آن مهمتر اینکه نقشه این مسیر را هم بلد است؛ این صرفا برداشتی است از فعالیت‌های پیشین او در باشگاه‌های مختلف. رزومه‌ای که باعث شده استقلالی‌ها حالا منتظر خریدهایی جذاب همچون پاتوسی، ایسما برای استقلال و ریکاردو آلوز برای تراکتور باشند. البته که با توجه به تعیین تکلیف وضعیت اکثر ستاره‌های داخلی، خطیر بیش از پیش ناچار به جذب مهره‌های باکیفیت خارجی است.

* رفع بلاتکلیفی‌ها

کاملا مشخص است که تیم جواد نکونام ناقص است. او نه تنها شرایط برگزاری اردو را ندارد بلکه تمرینات روزانه را با حضور بازیکنان امید انجام می‌دهد چرا که نه بازیکن جدیدی به تیم اضافه شده و نه وضعیت تمدیدی‌ها مشخص است. از جمله بازیکنان بلاتکلیف می توان به سعید مهری، رافائل سیلوا و محمدحسین مرادمند اشاره کرد که نکونام خواهان حفظ آنها است اما قراردادشان تمام شده است. سیلوا که فسخ کرده و رفته و حالا باید استقلال منتظر پرونده شکایت او باشد. از آن گذشته برقراری شرایط اردویی مناسب و زمین تمرین باکیفیت از دیگر موارد لازم برای اردوی آماده‌سازی پیش‌فصل استقلال است.

* حل معمای حسینی

مسائل نقل و انتقالاتی آبی پوشان یک طرف، معمای کاپیتان این تیم یک طرف؛ با پایان فصل قبل، هواداران استقلال علیه سید حسین حسینی موضع گرفتند و خواهان جدایی او شدند. حتی گفته شد او در اولویت لیست جواد نکونام نیست. اما گزینه‌های مدنظر سرمربی جدید استقلال یکی پس از دیگری به تیم‌های مختلف رفتند تا شانس حسینی برای ایستادن در درون دروازه استقلال بیشتر شود. درباره ادامه حضور حسینی در استقلال خبرهای مختلفی شنیده می‌شد که با توجه به نامشخص بودن شرایط مدیریتی استقلال هیچ یک به سرانجام نرسید و حالا این مورد به یکی از مسائلی تبدیل شده که باید دید با روی کار آمدن علی خطیر حل خواهد شد یا نه.

گزارش از هادی شاهمرادی/ پایگاه خبری فوتبالی

6442