سوال روز/ محمد محبی راست می‌گوید یا مدیران استقلال؟

سوال روز/ محمد محبی راست می‌گوید یا مدیران استقلال؟

پایگاه خبری فوتبالی- به نظر می‌رسد بحث ماندن یا جدایی ستاره بوشهری استقلال ابعاد جدیدی به خود گرفته است.

به گزارش فوتبالی، حفظ محمد محبی یکی از مهمترین مطالبات نقل و انتقالاتی هواداران استقلال است که از هفته‌های پایانی فصل قبل تا به امروز روی آن تاکید جدی کرده‌اند. محبی لیگ بیست و دوم را به صورت قرضی از سانتاکلارا به استقلال آمد و حالا مشخص نیست برای فصل بعد هم به کارش با آبی‌ها ادامه دهد یا خیر.

محمد محبی در این مدت در تمام مصاحبه‌هایش اعلام کرده دوست دارد در استقلال بماند اما اینکه بماند یا خیر به مدیریت باشگاه مربوط می‌شود. او شب گذشته ضمن انتشار پیامی با همین مضمون، خطاب به هواداران مطالبی عنوان کرد که آنها را نگران کرده است. در بخشی از این پیام که به طور تلویحی مدیران باشگاه استقلال به کم کاری متهم شده‌اند، آمده است: «از سه هفته پیش، به مدیران باشگاه اعلام کردم که قلبا دوست دارم در استقلال بمانم و تا آخر این هفته وقت دارید که با باشگاه سانتاکلارا به توافق برسید، ولی تا به الان توافقی رخ نداده!»

در همین رابطه علی امیری قائم مقام باشگاه استقلال ظهر امروز اعلام کرد مدیریت استقلال سه مرتبه با باشگاه پرتغالی نامه نگاری کرده اما در نهایت این پاسخ را دریافت کرده که محبی مقصد فصل بعدش را انتخاب کرده است.

امیری در این باره گفت: «سه نامه به سانتاکلارا زده ایم. در زمان مدیریت قبلی توافق شده بود که در ازای پرداخت 600 هزار یورو این انتقال انجام شود اما پول از سمت استقلال پرداخت نشد و سانتاکلارا در پاسخ ایمیل اول به ما گفت: آن توافقنامه اعتبار ندارد. در ایمیل دوم اعلام کردیم مدیریت استقلال عوض شده و ما برای نشان دادن حسن نیت حاضریم مبلغ باقیمانده از توافق قبلی را پرداخت کنیم اما جوابی نگرفتیم. در ایمیل سوم موارد قبلی را یادآوری کردیم و آقای نیکومنش را به عنوان نماینده خودمان به آنها معرفی کردیم.»

بر اساس اظهارات قائم مقام استقلال، در ادامه پیگیری‌ها علی نیکومنش که در پرتغال حضور دارد به عنوان نماینده باشگاه استقلال معرفی و به صورت حضوری به باشگاه سانتاکلارا مراجعه کرده است. امیری می‌گوید نیکومنش بعد از جلسه با مسئولان سانتاکلارا گفت: «مسئولان سانتاکلارا گفته‌اند محبی 20 روز پیش با یک باشگاه روسی به توافق نهایی رسیده است.»

این در حالی است که محمد محبی در بخشی از متن استوری شب گذشته مدعی شده با هیچ تیمی مذاکره نکرده است: «بعد از اتمام فصل با وجود پیشنهادهایی که بوده به احترام شما هواداران عزیز با هیچ تیمی مذاکره نکردم و منتظر پاسخ مدیران بودم و هستم.»

در واقع این بازیکن در حالی اعلام کرده با هیچ تیمی مذاکره انجام نداده که طبق اظهارات علی امیری 20 روز پیش با باشگاه روسی (بخوانید روستوف) به توافق نهایی رسیده و این توافق را به تیم پرتغالی هم اعلام کرده است. به همین دلیل علی امیری به نمایندگی از مدیران باشگاه استقلال معتقد است فقط شخص محمد محبی می‌تواند بحث ادامه حضورش در این تیم را حل کند: «با این شرایط تنها کسی که میتواند در این ماجرا کمک کند خود محمد محبی است. چون هیچ بازیکنی را نمی‌توانند مجبور کنند به فلان تیم برو. وقتی باشگاهی قصد انتقال قرضی یک بازیکن را دارد، رضایت آن بازیکن هم ملاک است. محمد محبی می‌تواند به مدیران پرتغال اعلام کند که من فقط میخواهم در استقلال باشم تا آنها مجبور شوند با ما مساعدت کنند.»

امیری البته در واکنش به استوری محمد محبی این را هم گفته که این بازیکن فرار رو به جلو می‌کند. با این حال باید دید معمای حفظ ستاره بوشهری آبی‌ها به کجا ختم خواهد شد.

6442