بررسى جام جهانى فوتبال زنان(بخش چهارم)

بررسى جام جهانى فوتبال زنان(بخش چهارم)

پايگاه خبرى فوتبالى- سومين دوره جام جهانى فوتبال زنان در سال ١٩٩٩ به ميزبانى آمريكا برگزار شد.

به گزارش فوتبالى، جام جهانى ٩٩، نوبت ميزبانى آمريكا، قهرمان اولين دوره اين مسابقات بود.

بالاخره در اين جام جهانى تعداد تيم ها افزايش پيدا كرد و از ١٢ تيم به ١٦ تيم رسيد. كارى كه كمى به كيفيت مسابقات هم مى افزاييد و ديگر خبرى از صعود تيم هاى سوم نبود.

خيلى از اتفاقات جديد در جام جهانى ٩٩ افتاد، مثل افزايش تيم ها، افزايش روزهاى مسابقات كه نزديك به ٢٢ روز بود. همچنين شهر هاى برگزارى هم به ٨ شهر افزايش پيدا كرد.

٤ سهميه اضافه شده هم به اروپا، آفريقا، آسيا و آمريكاى شمالى داده شد. براى آمريكاى جنوبى همچنان تك سهميه در نظر گرفته شده بود.

يكى از نكات جذاب جام جهانى ٩٩ تعداد تماشاگران بود؛ يك ميليون و دويست و چهارده هزار نفر، ٣٢ مسابقه برگزار شده را از نزديك ديدند كه ركورد فوق العاده اى براى فوتبال زنان در آن مقطع به حساب مى آمد.

١٢٣ گل در اين مسابقات به ثمر رسيد كه سيسى از برزيل و سان ون از چين با ٧ گل بهترين گلزنان اين مسابقات شدند. همچنين سان ون بهترين بازيكن مسابقات و چين جايزه بازى جوانمردانه را بردند.

شايد با نكته بالا فكر كنيد چين قهرمان اين جام جهانى شده است اما اين آمريكاى ميزبان بود كه با برترى مقابل چين، جام جهانى ٩٩ را در كشور خود نگه داشت. پس از آمريكا و چين، برزيل در رتبه سوم قرار گرفت.

اين آخرين جام جهانى در قرن بيستم ميلادى بود.

٦٠٠١