کابوس قهرمان جام جهانی زنان در المپیک برای اسپانیا هم تکرار شد

کابوس قهرمان جام جهانی زنان در المپیک برای اسپانیا هم تکرار شد

پایگاه خبری فوتبالی- دو شب قبل المپیک ‌۲۰۲۴ پاریس به پایان رسید. المپیکی که در بخش فوتبال زنانش آمریکا قهرمان شد و اسپانیایی که در جام جهانی سال گذشته زنان قهرمان شده بود به مقام چهارمی رسید تا باز هم یکی از قهرمانان جام جهانی زنان نتواند در المپیک موفق باشد.

به گزارش فوتبالی، فوتبال زنان المپیک چند روز قبل با قهرمانی آمریکا و کسب مدال طلا توسط آنها به پایان رسید. در این مسابقات برزیل و آلمان هم به مدال نقره و برنز رسیدند. از نکات عجیب فوتبال زنان المپیک، مقام چهارمی اسپانیا بود. تیمی که سال گذشته در جام جهانی زنان موفق شده بود قهرمان شود. اما عدم قهرمانی تیم های جام جهانی زنان در المپیک های سال بعدش اتفاق تازه ای نیست که می خواهیم در اینجا به این موضوع بپردازیم.

اسپانیا در جام جهانی ۲۰۲۳ زنان قهرمان شد اما در المپیک ۲۰۲۴ نتوانست مقامی بهتر از چهارمی کسب کند. اتفاقی که برای قهرمانان جهان تاره نیست و بارها تکرار شده است و به نوعی قهرمانی در جام جهانی و المپیک سال بعدش طلسم شده است. آمریکا در سال ۲۰۱۹ در جام جهانی قهرمان شد اما در المپیک توکیو به نشان برنز رسید. در سال ۲۰۱۵ هم آمریکا قهرمان جام جهانی زنان شد اما در المپیک ۲۰۱۶ ریو حذف شد. ژاپنی ها در سال ۲۰۱۱ قهرمان جام جهانی زنان شد اما در المپیک ۲۰۱۲ لندن نقره گرفت. آلمان هم در سال ۲۰۰۷ قهرمان جام جهانی زنان شد اما در المپیک ۲۰۰۸ پکن سوم شد. آلمانی ها در سال ۲۰۰۳ هم قهرمان جام جهانی زنان شدند اما در المپیک ۲۰۰۴ آتن برنز گرفتند. سال ۱۹۹۹ آمریکا در جام جهانی زنان قهرمان شد اما در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی به نشان نقره رسید. سال ۱۹۹۵هم نروژ در جام جهانی زنان قهرمان شد که در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا به نشان برنز رسید تا هیچکدام از قهرمانان جهان در سال بعدش که المپیک است نتوانسته باشد قهرمان شود.

حالا باید دید این طلسم در المپیک بعدی شکسته می شود یا باید هنوز منتظر بمانیم تا یک تیم هم در جام جهانی زنان و هم در المپیک سال بعدش قهرمان شود.

۶۰۰۱