گزارش ویژه/ ده نکته از غروب پرحاشیه کمپ حجازی؛ کریمی دعوتشان کرد اما علیه مدعوین بیانیه داد!

گزارش ویژه/ ده نکته از غروب پرحاشیه کمپ حجازی؛ کریمی دعوتشان کرد اما علیه مدعوین بیانیه داد!

پایگاه خبری فوتبالی- یک: هشت روز بعد از اعلام رسمی خبر سرمربیگری جواد نکونام در استقلال اولین جلسه تمرینی آبی ها در کمپ حجازی با یک روز تأخیر برگزار شد آن هم چه برگزار شدنی! حالا خیلی ها می گویند ای کاش تمرین، بسته بود.

دو: اصولا رسم بر این است وقتی قرار است تمرینی برگزار شود مدیر تیم (سرپرست) تمام هماهنگیهای لازم را انجام دهد، اما با جدایی بیژن طاهری استقلال بدون سرپرست تمرینات پیش فصل را آغاز کرد. سرپرست تیم کی معرفی می شود؟ خدا می داند!

سه: نصب بنرهای حمایتی و کاملا پاچه خوارانه در حمایت از مدیران باشگاه استقلال و انتشار آن در کانالها و صفحات هواداری مجازی، فضای سکوها را علیه حجت کریمی و علی امیری کرد و همانجا بود که خشم هواداران استقلال برانگیخته شد که با کدام فتح الفتوح مدیران استقلال اجازه نصب چنین بنرهایی را در ورودی کمپ داده اند؟ وقتی می گوییم خیلی از مدیران فضای هواداری را نمی شناسند دقیقا منظورمان همین نکات ریز است. بعد هم از یک هوادار ویدیویی منتشر شد که او با افتخار، بنرهای کریمی و امیری را پاره کرد!

چهار: جوادنکونام در تاریخ ۳۱ خرداد رسما به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد. تا شروع لیگ از امروز فقط پنج هفته بیشتر زمان نمانده، در این مدت هشت روزه باشگاه استقلال دقیقا چه کار مفیدی انجام داده که تیمش بدون سرپرست و بازیکن جدید و با کادری ناقص تمریناتش را آغاز کرده است؟

پنج: حضور بازیکنان فصل گذشته که هنوز تحت قرارداد باشگاه استقلال هستند نشان می دهد استقلال برای مازاد اعلام کردن برخی از آنها کار راحتی در پیش ندارد. قراردادهای چربی که آجورلو بسته مگر به این راحتی ها قابل فسخ شدن است؟ بخش زیادی از نابسامانیهای امروز استقلال محصول مدیریت و هیات مدیره ای است که خود حجت کریمی رییس هیات مدیره اش بوده است!

شش: تنهایی جواد نکونام در تمرین نکته مهم تمرین امروز بود. محمد نوازی ورودی جدید کادر فنی آبی هاست، باید ببینیم نکونامی که روز اول اعلام کرد کادرش آماده است چرا هنوز کسی به نیمکتش اضافه نشده است! از هاشمی نسب هم خبری نبود و ظاهرا هم خبر رسیده که انگار هاشمی نسب به این راحتی ها نمی تواند روی نیمکت استقلال بنشیند.

هفت: نکته تأسف برانگیز تمرین دیروز کتک کاری شخصی معلوم الحال با هواداران استقلال روی سکوها بود. نکته تأسف برانگیزتر حضور این شخص در کنار حجت کریمی و انتشار عکس چاق سلامتی آنها با یکدیگر بود. کانال باشگاه استقلال در حالی این اتفاق را محکوم می کند که مدیر فعلی این مجموعه بارها و بارها تصویرش در کنار این شخص دیده شد. بعد هم عکسهایی از جلسات  حجت کریمی با این اشخاص و لیدرها منتشر شد که نشان داد روابط بیشتر از چیزی که فکرش را می کردیم نزدیک است! دوران این کارها گذشته و نمی شود با زور و کتک مثل قدیم، سکوها را ساکت کرد. فضای مجازی خیلی قدرت بیشتری دارد که اگر نداشت در تمرین امروز با این همه لشگرکشی و کنترل سکوها، علیه حجت کریمی شعار داده نمی شد! کار به جایی رسید که باشگاه علیه این افراد معلوم الحال بیانیه داد! نه به اینکه این افراد معلوم الحال، در تمرین دیروز در بهترین جا و ردیف جلو نشسته بودند و نه به اینکه علیه آنها بیانیه داده می شود. باور کنید مرغ پخته به این اتفاق ها می خندد!

هشت: فرهاد مجیدی رویه درستی در تمرینات استقلال داشت و پای لیدرها را از تمرین قطع کرده بود. برعکس این مورد محمودفکری و علیرضامنصوریان بودند که تمرین استقلال را به محله برو و بیا تبدیل کرده بودند. باید ببینیم جواد نکونام کدام مسیر را می رود.

نه: هیچ ، دقیقا هیچ کاری مدیران استقلال در این هشت روز انجام نداده اند. اتفاقات دیروز سکوها خشم نکونام را برانگیخت اما او سعی کرد به روی خودش نیاورد. با شناختی که از نکونام داریم او خیلی با این بی نظمی ها کنار نخواهد آمد و یا از صدر تا ذیل باشگاه استقلال را یا درست می کند یا اینکه نمی ماند و می رود.

ده: البته برای سنجش عملکرد مدیران استقلال باید تا پایان فصل نقل و انتقالات صبر کرد ولی زمان به سرعت در حال از دست رفتن است و شمارش معکوس برای شروع فصل جدید آغاز شده است. به نظر نمی رسد اتفاق خاصی بیفتد. اتفاقات دیروز، نشان داد که حجت کریمی و جواد نکونام زیاد با هم هماهنگ نیستند و راهشان از هم جدا شده است!

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی