گزارش ویژه/ سعودی‌ها ناجی غیر منتظره تاد بولی و چلسی پس از هزینه‌های هنگفت

گزارش ویژه/ سعودی‌ها ناجی غیر منتظره تاد بولی و چلسی پس از هزینه‌های هنگفت

پایگاه خبری فوتبالی – فروش کالیدو کولیبالی، حکیم زیاش و ادوارد مندی به تیم‌های عربستانی می‌تواند راه نجات غیرمنتظره ای برای تاد بولی پس از ریخت و پاش های بسیار در فصل گذشته باشد.

به گزارش فوتبالی، پس از چندین تصمیم نقل و انتقالاتی بحث برانگیز، حالا تاد بولی و بهداد اقبالی با مورد توجه قرار گرفتن چندین بازیکنشان توسط تیم های عربستانی از شرایط پیچیده مالی که درگیرش بودند نجات یافته اند اما آبی‌های لندن باید با احتیاط اقدام کنند زیرا ممکن است دوباره وارد منطقه خطر شوند. ریخت و پاش‌های صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان برای 4 تیم عربستانی الهلال، الاتحاد، النصر و الاهلی آشوب زیادی را در جهان فوتبال به پا کرده است. این صندوق 75 درصد سهام هر کدام از این تیم‌ها را خریداری کرد و بلافاصله به دنبال جذب بازیکنان سطح بالای دنیای فوتبال رفت.


انتقال کریم بنزما به الاتحاد در ادامه انتقال شوکه کننده رونالدو به النصر در پایان سال 2022 بزرگترین شو تبلیغاتی عربستان در این تابستان بوده است اما تمرکز عربستان سعودی حالا بر روی جذب حداکثری 6 بازیکنی که توسط تیم چلسی کنار گذاشته شده اند یا قرارداشان به پایان رسیده، معطوف شده است.

کالیدو کولیبالی چندی پیش با اتمام دادن به حضور کم فروغ خود در استمفورد بریج با انتقالی 27 میلیون دلاری به الهلال پایان داد و انتقال مندی به الاهلی نیز توسط تیم چلسی تایید شد اما دو بازیکن دیگر نیز به نظر می‌رسد در آستانه انتقال به این لیگ با قرارداد‌های پر زرق و برق باشند؛ انتظار می‌رود که حکیم زیاش به رونالدو در النصر اضافه شود و پیشنهادی دیگر از لیگ عربستان برای پیر امریک اوبامیانگ روی میز است. در طرف دیگر روملو لوکاکو و کالوم هادسون اودوی بازیکنان قرضی چلسی نیز هر دو به انتقال به تیم‌های اطراف خلیج فارس لینک شده اند هرچند که لوکاکو انتقال به الهلال را رد کرده و خواهان بازگشت به تیم اینتر است.

چلسی پس از صرف هزینه های گزاف در دو فصل گذشته و پرداخت رقم بسیار بزرگ 763 میلیون دلار در بازار‌های نقل و انتقالاتی فصل 2022-23، به شدت به دنبال ایجاد توازن در حساب های مالی خود است زیرا که این هزینه‌ها آن‌ها را در معرض نقض قانون لیگ برتر انگلیس مبنی بر اجازه تیم ها به داشتن تراز مالی منفی 133 میلیون دلاری تنها با محدودیت 3 ساله قرار داده است.


چلسی در سپتامبر 2022 به لیست مراقبت یوفا در حوزه نقض قوانین مالی اضافه شد و هیئت حاکمه فوتبال اروپا پس از آن از نزدیک فعالیت‌های این تیم را زیر نظر دارد و هزینه‌هایی که این تیم در ماه ژانویه انجام داد ممکن است توجه یوفا را جلب کرده باشد.

فروش بازیکنان تنها رویکرد واقعی برای فرار از این مخمصه برای چلسی به شمار می‌رود و جذب بازیکنان این تیم توسط تیم های عربستانی می‌تواند دلگرمی بزرگی برای مالکان چلسی باشد. اگر چلسی بخواهد تا با فروش‌ بیشتربازیکنان خود خرج‌های خود در سال 2023 را جبران کند باید اینکار را تا 30 ام ژوئن انجام دهد. تیم لندنی تنها ورنر، امرسون، جورجینیو و گیلمور را با مبلغ کلی 76 میلیون دلار به فروش رسانده است. اگرچه انتقال کولیبالی و مندی نیز تایید شده است باید دید که با توجه به باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی لیگ عربستان در تاریخ 1 جولای، فروش این دو بازیکن نیز ممکن است به این مبلغ افزوده شود یا نه. 

مهاجرت بازیکنان این تیم به خاورمیانه همینطور می‌تواند راه را برای خریدهای جدید باز کند و چلسی نیاز دارد تا بودجه خود را برای جذب بازیکنان جدید افزایش دهد و انتظار می‌رود که با این وجود خریدهای این تیم در پنجره تابستانی بسیار هدفمندتر از گذشته باشد.

باید دید که پس از تیم منچستر سیتی که به دلیل اتهام نقض قوانین متعدد مالی مورد بازرسی دادگاه مالی یوفا قرار دارد تیم چلسی دومین تیمی خواهد بود که به خاطر نقض این قوانین در خطر جریمه‌های سنگین این نهاد قرار خواهد گرفت یا نه.

2102