پنج مرداد؛ شروع لیگ قهرمانان عرب در عربستان

پنج مرداد؛ شروع لیگ قهرمانان عرب در عربستان

 پایگاه خبری فوتبالی- دوره جدید مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان عرب با عنوان «جام ملک سلمان» از روز ۵ مرداد با شرکت ۱۶ باشگاه از کشورهای مختلف عربی در دو شهر طائف و ابها در کشور عربستان آغاز می شود.

به گزارش فوتبالی، بعد از انجام ۳۷ بازی انتخابی بین تیم های سطح پایین تر کشورهای عربی به منظور راهیابی به مرحله گروهی لیگ قهرمانان عرب، تنها دو بازی دیگر در مرحله انتخابی باقی مانده تا گروه بندی این مسابقات کامل شود. 

براین اساس، دیدار تیم های الهلال سودان و الصفاقسی تونس که طی دو بازی رفت و برگشت در روزهای ۱۳ و ۱۷ تیر برگزار خواهد شد، چهره آخرین تیم راه یافته به مرحله گروهی لیگ قهرمانان عرب را مشخص خواهد کرد. برنده این مسابقه در گروه اول در کنار تیم های الترجی تونس، الاتحاد عربستان و پلیس عراق قرار خواهد گرفت.

در گروه دو این مسابقات هم تیم های السد قطر، الوداد مراکش، اهلی طرابلس لیبی و الهلال عربستان حضور دارند.

تیم های الزمالک مصر، الاتحاد تونس، النصر عربستان و الشباب عربستان در گروه سه حضور دارند و تیم های شباب بلوزداد الجزایر، الرجا مراکش، الکویت کویت و الوحده امارات در گروه ۴ به میدان خواهند رفت.

برنامه این مسابقات به شکلی تنظیم شده است که برای طولانی نشدن آن، هر روز چهاربازی در گروه های مختلف انجام می شود و با دو روز استراحت در فواصل، مرحله گروهی روز ۱۲ مرداد به پایان می رسد.

درپایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان عرب از هر گروه دو تیم به مرحله یک چهارم نهایی صعود می کند و سپس مرحله نیمه نهایی و دیدار نهایی انجام می شود و سرانجام رقابتها روز ۲۱ مرداد به پایان خواهد رسید. 

۱۹۷۹