آخرین خبر: سفر صوری لوپز به ایران/ سرمربی استقلال ایرانی است!

آخرین خبر: سفر صوری لوپز به ایران/ سرمربی استقلال ایرانی است!

پایگاه خبری فوتبالی- به نظر می رسد سفر لوپز به ایران صوری باشد.

به گزارش فوتبالی، در حالی که به گفته حجت کریمی قرار بود پنجشنبه 18 خرداد ماه سرمربی استقلال انتخاب شود اما درحالی ساعات پایانی 24 خرداد را سپری می کنیم که هنوز خبری از انتخاب سرمربی استقلال نیست. درحالی که بسیاری از تیم ها مشغول فعالیت نقل و انتقالاتی هستند، اما آبی ها هنوز بلاتکلیف هستند و سرمربی خود را نمی شناسند. یکی از گزینه های استقلال برای جانشینی ریکاردو ساپینتو، خوان رومن لوپز کارو اسپانیایی است که سابقه هدایت رئال مادرید، تیم‌های ملی عربستان و عمان را در کارنامه دارد، لوپز عصر امروز در یک جلسه با حجت کریمی شرکت کرد. درحالی پس از پایان جلسه در اقدامی عجیب برای لوپز کنفرانس برگزار شد که خبرها حاکی از این است که جانشین ساپینتو ایرانی است و به نظر می رسد سفر سرمربی اسپانیایی به ایران صوری باشد. 

مصاحبه امروز وزیر و ورزش رنگ و بوی جدی تری به سفر صوری لوپز به ایران می دهد، حمید سجادی در مورد اینکه امروز مربی اسپانیایی برای مذاکره با استقلال آمده و آیا قراردادش دلاری خواهد بود یا ریالی اظهار داشت: نمی‌دانم؛ مربی خارجی می‌خواهند بیاورند یا نه. تا جایی که من  می‌دانم دنبال مربی ایرانی بودند. اخباری که تا دیروز دارم این بوده که استقلال مشغول بررسی مربی ایرانی بوده است. امروز از صبح در جلسه بودم و خبر ی نداده‌اند. اگر فرضیه شما درست باشد که قرار باشد  برای یک باشگاه مربی خارجی بیاید همان مقررات قوانین تبین شده باید رعایت شود. اگر قرارداد دلاری باشد دلاری، اگر نه ریالی هرچه مقررات است.  یکی از آخرین حکمرانی‌ها در ورزش همین مساله سقف بودجه است. در فوتبال سقف بودجه و سقف هزینه گذاشته‌اند و مثلاً برای آسیایی‌ها 325 میلیارد تومان می‌شود و برای باشگاه‌ای حرفه‌ای شدن مبالغی تعیین شده است. اتفاقات دیگری هم انجام شده که نشات گرفته از دستور العمل‌های فیفا و AFC است را برای فوتبال نوشتند که اتفاق خوبی است که در فوتبال رعایت شود. مواردی که در دنیای فوتبال داشتند نوشته شد تا در ایران اجرایی شود.

اگر مدیران استقلال قصد دارند گزینه داخلی را برای هدایت استقلال انتخاب کنند، مشخص نیست هدفشان از دعوت لوپز برای حضور در ایران و مذاکره با این سرمربی چیست، البته این احتمال هم وجود دارد که مدیران این باشگاه قید سرمربی داخلی را زده باشند و در نهایت لوپز اسپانیایی را به عنوان سرمربی استقلال معرفی کنند.

2636