نقص بزرگ در مرمت هیات مدیره باشگاه استقلال/ چرا تعداد افراد فرد است؟

نقص بزرگ در مرمت هیات مدیره باشگاه استقلال/ چرا تعداد افراد فرد است؟

پایگاه خبری فوتبالی- خروجی مجمع باشگاه استقلال که صبح امروز برگزار شد یک نکته مهم دارد.

به گزارش فوتبالی، صبح امروز مجمع باشگاه استقلال در حالی با حضور نمایندگان وزارت ورزش و جوانان، حسین قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی و اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال برگزار شد که در آن دو عضو جدید هیات مدیره این باشگاه معرفی شدند.

بر اساس اعلام رسانه رسمی باشگاه استقلال، پرویز مظلومی و محمد مومنی از هیات مدیره خارج و علیرضا خانی و مهدی حیدرزاده به عنوان اعضای جدید هیات مدیره باشگاه استقلال اضافه شدند. این در حالی است که پیش از این هم اعلام شده بود هدف از برگزاری مجمع، ترمیم هیات مدیره استقلال است. ترمیمی که البته با یک نقص جدی مواجه است.

طبق قانون، تعداد اعضای هیات مدیره باید فرد باشد؛ نکته‌ای که در حال حاضر برای باشگاه استقلال رعایت نشده است. اعضای کنونی این هیات مدیره را حجت کریمی، مهدی افضلی، علیرضا خانی و مهدی حیدرزاده تشکیل می‌دهند تا مجموعا چهار نفر (تعداد زوج) در این جایگاه قرار داشته باشند. در واقع فرد بودن تعداد اعضای هیات مدیره به این دلیل است که در رای گیری ها، باید تعداد افراد فرد باشد تا تعداد آرا با هم مساوی نشود و در تصمیم گیری خللی پیش نیاید.

البته قرار است معرفی و انتصاب اعضای هیات مدیره استقلال حدود یک ماه دیگر انجام شود و گفته می‌شود تا آن روز احتمالا مهدی افضلی هم از هیات مدیره خارج خواهد شد و 2 عضو دیگر به کادر مدیریتی باشگاه استقلال اضافه شوند که در این صورت تعداد اعضای هیات مدیره این باشگاه به 5 نفر خواهد رسید.

6442