افشا شدن نظرات ساپینتو درباره ابوالفضل جلالی: وقتی در لیست نبود، خودش را به مصدومیت می زد!

افشا شدن نظرات ساپینتو درباره ابوالفضل جلالی: وقتی در لیست نبود، خودش را به مصدومیت می زد!

پایگاه خبری فوتبالی- ماجرای نیمکت نشینی مدافع چپ ملی‌پوش آبی‌ها در زمان حضور ریکاردو ساپینتو روی نیمکت استقلال چه بود؟

به گزارش فوتبالی، یکی از علامت سوال‌های استقلال فصل پیش در این فصل، عدم استفاده از ابوالفضل جلالی در ترکیب آبی پوشان بود. مدافعی که در لیست نهایی کارلوس کی‌روش برای حضور در جام جهانی قرار گرفت و حتی در دیدار برابر آمریکا، فرصت بازی را به دست آورد تا شایستگی خود را به نمایش بگذارد.

اما پس از بازگشت جلالی از مسابقات جام جهانی 2022 قطر، او دچار مصدومیت شد و چند بازی استقلال را از دست داد و در ادامه هم این مدافع چپ ملی‌پوش اکثرا به عنوان بازیکن تعویضی بود و تنها در بازی جام حذفی مقابل ملوان از ابتدا به میدان رفت.

نکته‌ای که بیشتر به پرسش هواداران استقلال و حتی کارشناسان فوتبالی تبدیل شده بود این است که در ادامه حتی نام جلالی در لیست 20 نفره بازیکنان تیم قرار نگرفت و عدم استفاده از او باعث ابهامات زیادی را به وجود آورده بود.

فرهاد موافق مدیر مجموعه‌های ورزشی باشگاه استقلال که روابط نزدیکی با ساپینتو در زمان حضور او روی نیمکت آبی‌ها داشت در گفت‌و‌گو با یکی از رسانه‌ها در واکنش به این موضوع گفته است: "ساپینتو معتقد بود ابوالفضل آینده خوبی دارد و می‌تواند حداقل 2 جام جهانی حضور داشته باشد ولی باید اصولی فوتبال را یاد بگیرد. ساپینتو می‌گفت ابوالفضل باید یاد بگیرد که در فوتبال قوی باشد و بجنگد. وقتی من او را یک بازی بازی نمی‌دهم یا در لیست نمی‌گذارم، فردا می‌بینم به هم ریخته است. می‌گوید مصدوم هستم، پایم درد می‌کند و... ولی او باید جنگیدن را یاد بگیرد."

این مدیر میانی باشگاه استقلال در ادامه گفته است: " ساپینتو معتقد بود اگر مربی امروز تو را در لیست قرار نداد، هفته بعد باید زمین را شخم بزنی. باید بجنگی و ثابت کنی حق با تو است. نه اینکه از نظر روحی به هم بریزی و افت کنی، بعد بگویی من مصدوم هستم و... اگر الان اشتباه رفتار کنم تصور می‌کند با این روش می‌تواند حقش را بگیرد. به همین خاطر در آینده آسیب سنگین می‌بیند. باید به او یاد بدهم فوتبال جای آدم‌های جنگجو است نه آدم‌های لوس، در فوتبال مانند یک گلادیاتور جنگید."

7655