دفاع یک مدیر استقلالی از ساپینتو در برابر دو اتهام بزرگ

دفاع یک مدیر استقلالی از ساپینتو در برابر دو اتهام بزرگ

پایگاه خبری فوتبالی- مدیر مجموعه‌های ورزشی باشگاه استقلال، دو اتهام بزرگ واردشده به سرمربی سابق این تیم را تکذیب کرده است.

به گزارش فوتبالی، طی روزهای گذشته دو خبر بسیر عجیب درباره ریکاردو ساپینتو منتشر شد. خبر اول این بود که او وقتی بعد از فینال جام حذفی قصد بازگشت به کشورش را داشته، به خاطر اینکه از نوشیدنی الکلی استفاده کرده، اجازه ورود به هواپیما را پیدا نکرده است.

خبر دوم هم مربوط به حالت غیرطبیعی مربی پرتغالی بعد از یکی از باختهای تیمش بود که باعث شده او شیشه هتل اسپیناس را پایین بیاورد و باشگاه استقلال، فوری خسارت واردشده را به حساب هتل واریز کرده تا این ماجرا رسانه‌ای شود.

فرهاد موافق مدیر مجموعه‌های ورزشی باشگاه استقلال، در بخشی از گفت و گوی مفصلی که با یک سایت خبری داشته، درباره هر دو مساله توضیح داده است.

او اول سراغ ماجرای شکستن شیشه رفته است:" قبل از بازی با گل گهر بود که ناظر به بیژن طاهری اعلام کرده بود چون ساپینتو محروم است یا با اتوبوس تیم به استادیوم نیاید یا اگر آمد حق رفتن به رختکن را ندارد. باید مستقیم به روی سکو برود. این اولین بازی نبود که ساپینتو محروم می‌شد. در آن بازی‌ها به او اعلام کرده بودند که طبق قانون حدود یک ساعت قبل از شروع بازی باید رختکن را ترک کند. در صورتیکه ما حدودا 2 ساعت و 30 دقیقه قبل از بازی وارد استادیوم شدیم. ساپینتو از این حرف ناراحت شد. گفت مگر در بازی‌های قبلی ناظران اعلام نکردند حدود یک ساعت قبل از بازی باید رختکن را ترک کنیم. این فرد کیست که  قانون جدید می‌گذارد؟" 

در ادامه، اتفاقی رخ می‌دهد که باعث مصدومیت ساپینتو می‌شود:" پس از این ماژیک را به وایت بردی که شیشه‌ای بود زد و با عصبانیت گفت این چه وضعی است؟ شیشه تخته شکست و دست او هم پاره شد. اول کارگران هتل گفتند 25 میلیون پول این تخته است. من نزد رزروشن هتل رفتم و ماجرا را گفتم. در نهایت حدود یک میلیون و هشتصد هزارتومان از طرف ساپینتو پرداخت کردم و ماجرا تمام شد. اصلا اینطور نبود که شیشه رختکن را شکسته باشد و... در آن لحظه اصلا توجه نداشت که تخته شیشه‌ای است."

موافق ماجرای سوار نشدن ساپینتو به هواپیما را اینگونه توضیح داده است:" . طبق قانون همه مسافران باید 2 ساعت قبل از پرواز مقابل کانتر باشند. افرادی که بلیت CIP دارند می‌توانند حدود 40 دقیقه قبل از پرواز در فرودگاه باشند چون آن‌ها را با ماشین دیگری می‌برند. به همین خاطر ساپینتو چون خیلی ناراحت بود و دوست نداشت با هواداران روبرو شود، در هتل فرودگاه ساکن شد و از راننده خواست که مدتی آنجا بنشیند، غذایی بخورد و بعد به فرودگاه برود. حدود یک ساعت و 20 دقیقه قبل از پرواز، ساپینتو به CIP رفت. راننده‌اش هم رفت که وسایل را ببرد اعلام کردند گیت بسته شده است."

موافق، کنسل شدن پرواز ساپینتو به خاطر حالت غیرطبیعی او را رد کرده است:" اما متاسفانه آژانس اعلام کرد به خاطر تعطیلات، مسافر تهران-استانبول خیلی زیاد است. افرادی در فرودگاه حضور داشتند که منتظر بودند بلیت یک نفر کنسل شود. گفتند در این شرایط پرواز تورکیش همه را با هم نگاه می‌کند. کاری به اینکه چه کسی CIP است ندارد. همان موقع 45 میلیون تومان قیمت پرواز تورکیش بود. به همین خاطر در آن 2 ساعت همه افرادی که نیامده بودند بلیت‌شان کنسل و فروخته شده بود. این باعث شد ساپینتو از پرواز جا بماند. او فکر می‌کرد یک ساعت قبل از پرواز هم برود مشکلی ندارد. او اصلا ماشین پیاده نشد. به سالن فرودگاه نرفته بود که کسی بخواهد ببیند حالش خوب است یا بد."

1984